• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samengestelde rente HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik betaal 25 termijnen. De eerste is 40.000 euro, de volgende worden steeds met 5.000 euro verhoogd. Over deze betalingen moet ik 4% samenstelde rente (rente op rente) berekenen.

Hoe zet ik dit in een formule?

Robotto,
Wat zou je willen weten ?
Hoeveel rente je zult ontvangen, of
Wat het eindkapitaal zal zijn na .. termijnen ?
Wat de looptijd moet zijn om zoveel kapitaal te bezitten ?
Gr. Ton

Kijk eens naar de formules:
=CUM.RENTE()
=CUM.HOOFDSOM()
=EFFECT.RENTE()
=TW()

Laatst bewerkt:
Eindkapitaal zou 2,5 miljoen moeten worden....

Is dan je vraag:
Hoe lang moet ik de bedoelde termijnen storten om 2,5 miljoen te vergaren ? of ????
De termijnen, zijn dat maandtermijnen, jaartermijnen of eeuwtermijnen ?

Laatst bewerkt:
Als je zonder rente begint met 40.000 en dit gedurende 25 jaar jaarlijks verhoogd met 5.000 kom je na 25 jaar precies uit op 2,5 miljoen.

De vragen die ik heb zijn:
-over hoeveel jaar kom je uit op 2,5 mln als je 4% samengestelde rente hanteert;
-welke gemiddelde storting kan je hanteren als je 25 jaar lang stort tegen 4% samengesteld?

Na 20 jaar kom je op € 2.509.918,28 . Ik had deze toevallig vanmorgen ontdekt.

Bijlagen

Als je zonder rente begint met 40.000 en dit gedurende 25 jaar jaarlijks verhoogd met 5.000 kom je na 25 jaar precies uit op 2,5 miljoen.

De vragen die ik heb zijn:
-over hoeveel jaar kom je uit op 2,5 mln als je 4% samengestelde rente hanteert;
-welke gemiddelde storting kan je hanteren als je 25 jaar lang stort tegen 4% samengesteld?

Maar dan moet je je geld niet bij Icesafe parkeren :-) :)
Succes, Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan