Samenstellen - Game PC 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchli

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuw (game) systeem. Ik dacht eerst om een systeem bij dell aan te schaffen, maar ik wil nu toch geld besparen door zelf onderdelen te kopen en deze zelf samen te stellen. Wellicht kan ik door veel geld te besparen, nog betere onderdelen in mijn systeem stoppen.
Het systeem dat ik bij dell samengesteld heb is ongeveer als volgt:

Studio XPS 8100 - Intel Core i7 Processor 870 (2,93 GHz, 8 MB)
Dell� SX2210 21,5-inch Full HD-breedbeeldflatpanel met webcam - Europees
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 (4 x 2 GB)
1,5 TB Dual harde schijf, RAID 0 "Stripe" (2 x 750 GB - 7.200 rpm)
1GB Nvidia� GeForce� GTX 460 Graphics Card
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software
Dell USB-multimediatoetsenbord (Dual Tone) - VS/Europa
Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio
Legitieme Windows� 7 Home Premium - Nederlands

Mijn budget is rond de 1000 maar het liefst toch zo laag mogelijk. Het systeem hierboven kost bij dell ongeveer 1400 (is dit trouwens overdreven duur? of valt dat wel mee?). De processor, ram geheugen en videokaart wil ik zo laten, of als het kan zelfs verbeteren. Ik wil best besparen op de harde schijf (500Gb is al meer dan genoeg), zolang deze nog snel blijft. Ik wil wel een degelijke toetsenbord met platte toetsen, omdat ik een laptop gewend ben. Een webcam in het scherm hoef ik niet, het scherm moet wel een HD breedbeeld zijn (1920x1080). Een muis en speakers heb ik al. Als alternatief voor de videokaart dacht ik wellicht ook aan een ATI Radeon HD 5870?. Verder wil ik graag dat het een stille pc is.

Kan iemand mij helpen met alternatieve mogelijkheden? =)

Windows 7 heb ik inderdaad ook nog nodig. En ook een nieuw scherm.
Is de AMD phenom II X6 1090 dan vergelijkbaar met de Intel Core i7 Processor 870 die ik eerst had vermeld?

Omdat een SSd veel sneller is met laden / schrijven, maar te klein is voor evnt opslag ect.
Maar ik zie net dat de TS ook de overige hardware nodig heeft...
De 6850 is ongeveer gelijk aan de gtx460 768mb versie maar ook duurder.

Ik heb m'n systeempje herzien, om dit alsnog binnen het budget te krijgen.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[235982]=1&product[225954]=1&product[42813]=1

De SSD is vervallen.
ipv 8GB naar 4GB intern geheugen. => Hier kun je ook nog makkelijk mee vooruit
Goedkopere behuizing van coolermaster.

Een 22inch Full HD monitor van LG, een logitech toetsenbord met notebook toetsen en windows 7 64 bit toegevoegd.
Totaal plaatje 1000 euro en 36 cent.

Azerty montage zit erbij om hem in elkaar te zetten. Echter moet je windows zelf nog installeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan