Samenstellen game/studio desktop (ongv. 1200 euries)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thom0180

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Hey!

Ik heb jullie hulp hard nodig :P. Omdat mijn oude VAIO laptop levensmoe is geworden, heb ik een vervanging nodig (een desktop, omdat hier wat meer mogelijkheden zijn). Deze vervanging moet ervoor zorgen dat ik ongehinderd games kan spelen (a la CRYSIS e.d.) op hoge settings. Ook wil ik met deze computer het nodige studio-werk doen, dus is een goede geluidskaart een must.
Overigens heb ik minimaal 8 USB poorten nodig (wil geen hubs meer).

Voor dit systeempje stel ik zo'n 1200-1300 euro (maar goedkoper is altijd mooi meegenomen :P) ter beschikking. Dit is dus zonder monitor, speakers, extra software, keyboard e.d. Wel heb ik een OS nodig (Vista upgradeable naar Windows 7 (pas na 26 juni had ik gehoord?) ).

Verder vind ik het fijn als 'ie DVD's / CD's kan lezen/branden... Blu-ray weet ik nog niet zeker, maar die kan ik er later toch nog bijzetten?
Hiernaast zal ik gebruik maken van het draadloze thuisnetwerk, dus heb een stabiele ontvanger nodig.

Ook komt dit ding in dezelfde ruimte waar er opgenomen wordt, dus het liefst wil ik hem zo stil mogelijk, tenzij dit te veel van het budget vergt. Een SSD vind ik bijvoorbeeld z'n geld niet waard, of vinden jullie van wel?

Overigens heb ik hier totaal geen verstand van, dus je moet het maar even zeggen als mijn budget onrealistisch is voor wat ik vraag.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie moeite! :)

HIER een link van een pc

antec nine hundred is een stille kast met de fans op low, maar toch een goede airflow.
de I7 920 is een zeer snelle processor, ook zeer geschikt voor studio werk.
de gtx 260 is een snelle kaart, daar speel je makkelijk de nieuwste games op.
voor de studio heb je dus een goede geluidskaart nodig, de Creative Sound Blaster X-Fi Titanium is een goede geluidskaart.
en als laatst, 3×2 gig triple channel ocz geheugen, bij het maken van muziek/video heb je veel geheugen nodig.
Let wel op dat alleen een 64 bit besturingssysteem 6 Gig ziet, een 32 bit ziet alleen 3 Gig.

Bedankt voor de snelle reacties :D!

Imax:

Ja dat heb ik al 3x geprobeerd ofzo, maar ik heb de gave om alleen maar systemen samen te stellen die niet werken :P

Headshot:

Ziet er nice uit (van wat ik begrijp ;) ), maar is de gtx285 z'n geld niet waard? Overigens... zijn er nog steeds driver problemen met Vista 64bit? Of is die hype gewoon nonsense?

je kan ook gewoon totdat windows 7 64 bit er is een 32 bit besturingssysteem gebruiken.

je kan de 285 er bij doen, maar het kost wat meer en is ook wel weer sneller.

Het schijnt dus dat ik de geluidskaart van een vriend krijg ( :D ), dus is m'n budget ietwat gerekt.
Ik heb nu zelf ook weer wat geprobeerd, maar ben iets te enthousiast te werk gegaan. Zie hier het resultaat KLIK. Ik zou graag willen weten of dit systeem überhaupt werkt. Ook zou ik het liefst nog 100 euro willen besparen, zonder al teveel in te leveren. Suggesties?

Alvast bedankt voor jullie input :)!

je kan al 50 euro besparen door het moederbord te nemen die ik had gekozen, die werkt ook gewoon.
een 600 watt A-merk voeding kan dit ook makkelijk aan.
bijvoorbeeld DEZE voeding van coolermaster, 620 watt modulair.
daarmee bespaar je ook bijna 30 euro.

Het schijnt dus dat ik de geluidskaart van een vriend krijg ( :D ), dus is m'n budget ietwat gerekt.
Ik heb nu zelf ook weer wat geprobeerd, maar ben iets te enthousiast te werk gegaan. Zie hier het resultaat KLIK. Ik zou graag willen weten of dit systeem überhaupt werkt. Ook zou ik het liefst nog 100 euro willen besparen, zonder al teveel in te leveren. Suggesties?

Alvast bedankt voor jullie input :)!

En wat voor geluidskaart is dat dan?

Anywayz, bij Salland kan je Vista kopen met Upgrade Coupon:
http://www.salland.eu/product/14200...her-nl-home-premium-oem-64-bit-66i-03505.html

Verder zou ik echt geen GTX295 kopen, dat kreng is veel te duur, je hebt voor 100 euro minder een HD4870X2, en het verschil in prestatie tussen beide kaarten is nihil.

Voor 1310 euro (inclusief Vista + Windows 7 coupon), heb je dit bij Salland:
x6d4qu.png

@headshot
GTX295 op een 620watt voeding, met een i7, beetje krap he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan