Samenstellen GamePC (niet zware games)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamePCer

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2011
Topictitel - Voor de helpers en eventuele zoekers op het forum is het ook prettig als je je topictitel een duidelijke omschrijving mee geeft. Denk daarbij aan "Multimedia-pc 800 euro" of "Game-Ppc 1500 euro" of "Budget-pc 300 euro"

Budget - 850 inc. verzendkosten
Doel - Gamen, internet en schoolwerk.
Omgeving - Ik wil graag een redelijk stil systeem
Assemblage - Ik wil best zelf een deel in elkaar zetten bijv. op de koeler, geheugen en processor na (kan bij Azert d8 ik voor €15)

Besturingssysteem - Heb ik al (64 bits professional)
Opties / randapparatuur - Ik heb nodig: Monitor (ik zat te denken aan een deze), muis, toetsenbord en eventueel als het kan nog leuke speakers. Oftwel: alles...

O ja... Ik heb al een Harde schijf van 1TB dus dat is niet meer nodig;)
Ik heb het liefst 6 of 8 gb werkgeheugen. Ik ben niet iemand die "nog even iets erbij zet" tenzij het niet anders kan. Dus een toekomstgerichte pc ben ik naar op zoek.

Dat was het;) Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
met het door je aangegeven budget zie ik eigenlijk geen reden om niet te gaan voor een higher end systeem.

Het enige wat je misschien niet hebt is een SSD en een superzware videokaart. Heb je ook de kast/voeding nodig?

met een 6870 ken ik geen een spel wat je niet op max kan draaien op de door jou gekozen monitor, dus dat vind ik redelijk high end ;)

Intel sandy bridge i5 proc
goed p67 moederbord
6870 videokaart

en dan heb je eigenlijk iets te pakken wat elk huidig spel op 1900x1080 vol kan draaien. noem ik 'redelijk' high end

Iiyama ProLite E2208HDS-2
Cooler Master CM 690 II Advanced
Intel Core i5 2500K Boxed
Cougar SE 400 (voeding)
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G
Sapphire HD 6870 Toxic
MSI P67A-GD65
€851 inc bestel.

Leuke kast, superzuinige voeding, 6gig mem, overclockte videokaart (af fabriek), goed moederbord inc geluid.

goedkoper: standaard 6870 (-60), goedkope kast (-30), goedkopere voeding (-10), simpel moederbord (-40)

Dus hier zou nog genoeg speling in moeten zitten voor een over the top muis, keyboard en speakers, maar ik weet niet waar je eventueel op wil bezuinigen

Laatst bewerkt:
Is dat niet te weinig voeding?
Btw... wat voor keyboard/muis is aan te raden... ?

Btw... dat wat je ziet is triple channel... Het moederbord ondersteunt dat toch niet?

Moet je geen aftermarkt cooling?

Laatst bewerkt:
Ik ben uitgegaan van 6gig, je hebt voor een paar euro meer 4x 2gig = 2x dual channel.

Je gaf zelf aan niet graag uit te breiden. processor en videokaart gebruiken samen 250W. Als er alleen een HD bijkomt is dat voldoende. paar euro meer heb je 500/600W en als je een minder zuinige neemt, zelfs goedkoper.

Ga je overclocken? zo niet, dan is de boxed koeler bijna altijd voldoende (zie ook verschillende testen)

Ik heb zelf logitech game keyboard en G3 muis, maar dit is zo persoonsgebonden dat je hier zelf beter over in kunt lezen

Laatst bewerkt:
Als ik niet ga overclocken heb ik niet zo'n duur moederbord nodig... Maar dit wil ik voor de toekomst houden. Btw, ik kom met jouw opstelling op 855 uit (ong.) terwijl de speakers, muis en toetsenbord er nog bij op moeten komen... Zou je dit nog kunnen aanpassen en misschien incl. toetsenbord+muis+speakers kunnen doen?

Eventueel mag je een CM HAF 912 plus nemen (-10) en een goedkoper moederbord (-30) en een standaard videokaart (-60) (=totaal -100)

Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn post al aangegeven waar je kunt bezuinigen. Hoe belangrijk is een mooie kast? en, inderdaad, zoals ik in mijn post ook al aangaf kun je ook nog bezuinigen op het moederbord als je totaal niet geeft om OC.

@GamePCer:Toch wel jammer dat zelfs tot een paar dagen terug leden voor jou de moeite genomen hebben om een systeem voor je samentestellen.(Wilmervdb)en jij zelfs per ongeluk nog met dat account in dit topic reageert.
Fijn gedrag naar de andere leden toe.:confused:

Laatst bewerkt:
Jammer... Zeker niet. Mijn broer heeft de PC besteld en krijg het als het goed is zo snel mogelijk hier thuis. Dit account heb ik speciaal voor mezelf gemaakt. Deze PC wordt namelijk van mij. We zitten alleen samen op hetzelfde IP:)

Laatst bewerkt:
Iiyama ProLite E2208HDS-2
CM HAF 912 plus
Intel Core i5 2500K Boxed
Cougar SE 400 (voeding)
Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort
Asrock P67 Pro3
Logitech MX518 Optical Gaming Mouse
Razer Arctosa

een en ander is nog een beetje te optimaliseren. 2-speaker setje of 5.1 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan