Samenstellen nieuw pc � 1100

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainAwesome

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2012
Weledelgestrenge leden,

Ik bekijk al sinds een aantal maanden dagelijks deze site omdat ik van plan ben om een nieuwe computer aan te schaffen. Aangezien ik nooit snel beslissingen maak was het handig dat ik veel van de verschillende adviezen kon lezen en zodoende tot een (hopelijk) redelijke samenstelling voor mijn computer te komen.

De samenstelling:

ASUS Sabertooth X58 artnr. 349371 : stukprijs a € 128,56 € 128,56
Microsoft Windows 7 Home Premium w/SP1 artnr. 394013 : stukprijs a € 87,76 € 87,76
Corsair Builder Series CX600 V2 artnr. 405776 : stukprijs a € 60,64 € 60,64
Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz artnr. 363575 : stukprijs a € 261,17 € 261,17
Gelid Tranquillo Rev.2 artnr. 400619 : stukprijs a € 29,51 € 29,51
WD Caviar Blue WD5000AAKX artnr. 340428 : stukprijs a € 72,34 € 72,34
Kingston ValueRAM artnr. 230178 : stukprijs a € 42,40 € 42,40
Sony Optiarc AD-5280S artnr. 441437 : stukprijs a € 16,30 € 16,30
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie artnr. 7517 : stukprijs a € 59,00 € 59,00
Totaal
€757,68

Een beoogd doel van de desbetreffende pc is om er Shogun 2 Total War mee te spelen.

Een ander beoogd doel is die van de video-/fotobewerking en eveneens (naarmate ik het onder de knie krijg) digital art cre�ren.

Zoals u misschien heeft kunnen merken mist de samenstelling een aantal componenten. Voornamenlijk de behuizing en de videokaart.

Ten aanzien van de behuizing het volgende: ik hoef geen regenboog aan kleurtjes als de koeler draait en ik heb liever ook geen behuizing waar je dwars doorheen kunt kijken. Daarom zou het fijn zijn als ��n van u mijn een aantal normale (zwart/grijze) modellen kan aanraden die later nog de mogelijkheid bieden om extra componenten (zoals een SSD schijf) in te plaatsen.

Hopelijk kan eveneens één van u mij een videokaart aanraden die zowel het spel goed kan afspelen alswel de verschillende bewerkingen gedegen kan afronden. Het liefst heb ik een NVIDIA kaart omdat al mijn vorige computers eveneens een NVIDIA kaart hadden.

Hopelijk kan een van u mij van een aantal tips voorzien.

Alvast bedankt voor uw inzet,

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Geachte Whittey,

Bedankt voor uw inbreng.

De computerkast ziet er goed uit. Ik kan hieruit opmaken dat er 2 USB ingangen beschikbaar zijn, of kijk ik verkeerd? Ik moet er namelijk wat meer hebben in verband met de hoeveelheid randapparatuur.

De videokaart lijkt mijn een prima keuze. Die kan dus de videobewerkingen aan?

Ten aanzien van de voeding: ik heb deze voeding gekozen omdat ik die vaak bij andere configuraties ben tegengekomen. Het kan inderdaad zo zijn dat de voeding niet sterk genoeg is, maar misschien weet één van de andere leden daar iets meer over.

Zou het trouwens nog verstandig zijn om een geluidskaart te nemen om de kwaliteit te verbeteren?

Nogmaal dank voor de informatie,

die 2 zijn idd aanwezig op de voorkant van de kast, het moederbord bevat zelf ook al 8!! USBaansluitingen ...

Ik zie nu net dat je een 1366 moederbord hebt met een 1156 sprocessor, dat gaat dus niet passen!!
En heb je het geheugen zo 1-2-3 gekozen gekozen of past het goed bij het moederbord en word het ondersteunt door ASUS (QVL)

Ik wou net zeggen,ja
Kies een moederbord met bv een Z68 chipset.
Ik zou ook iets beter geheugen kiezen zoals corsair
Harde schijf kan ook iets sneller als een blue.

Wouw,dat ze daar €59,- voor vragen om het ding in elkaar te zetten.
Zoiets doe je in 20 minuten.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw inbreng.

Het klopt inderdaad. Ik heb zomaar iets bij elkaar gezet. Ik heb namelijk zelf niet veel verstand van hardware.

Moet ik dan voor een "ASRock Z68 Extreme3 Gen3" of heeft u een beter idee?

Het RAM geheugen laat schijnbaar ook de wensen over? bedoelt u dat ik dan voor de "Corsair Vengeance" moet gaan?

Een harde schijf kan sneller gaan? Ik wist niet dat er veel verschil tussen de modellen zat. Maar er hoef niet veel meer geheugen in want 500gb vind ik prima. Heeft één van u dan een voorstel voor welk ander merk ik dan moet kiezen?

Alvast bedankt.

Edit: die 59 euro betaal ik omdat ik het zelf niet in elkaar kan zetten.

Ja dat is veel beter.
Maar een harde schijf wordt normaal omschreven als opslag,niet als geheugen.
Het is verwarrend als je 2 verschillende componenten als geheugen omschrijft.

Er van uitgaande dat je het Asrock-bord neemt, zul je ook ander geheugen moeten nemen, je gekozen geheugen staat nl. niet in de 'memory support list',
met andere woorden, het is niet gegarandeerd dat het (stabiel) gaat werken.
welke je dan wel zou kunnen nemen? deze bijvoorbeeld: http://azerty.nl/8-749-430316/g-skill-ripjaws-x-f3-10666cl9d.html

EDIT: voor de rest een puik systeem lijkt me, een andere geluidskaart lijkt me overbodig, eerst maar es kijken of je tevreden bent met het geluid wat door de onboard-chip geproduceerd word ..

Laatst bewerkt:
Whittey,ik zou even kappen met die memory support list en qvl van asus.
dit moet je met een grote korrel zout nemen.
Dat is de lijst die de fabriek getest heeft,maar ondertussen komt er weer nieuw geheugen.
Ik heb zo vaak geheugen gebruikt die helemaal niet voorkwam in de lijst en prima werkt.

dit is het zelfde type moederbord van asus maar dan voor socket 1155 klikerdeklik
voor overklocking kun je beter de CPU koeler Scythe mugen 2 nemen die koelt veel beter en kost hooguit 10 euro meer
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Het moederbord wat captainawsome uitgezocht heeft is beter omdat deze een z68 chipset heeft,welke beduidend beter is als een p67 chipset.

Palomino tuurlijk en dat weet jij omdat?
een Z68 chipset bied niks anders dan extra features kwa overklocking is het chipset het zelfde
verder zal het moederbord zelf de stabiliteit moeten bewijzen en daarbij zal het verschil tussen de twee chipsets er niet zijn

Laatst bewerkt:
Nou,uuuhh
8 pci express datalijnen
Twee sata 3 poorten
Vier sata 2 poorten
14 usb 2 poorten
4 usb 3 poorten

firest0rm bedankt voor uw inbreng. Maakt het qua moederbord ten aanzien van overklokken nog uit welke van de twee ik kies? Bijvoorbeeld de één is wat gemakkelijker om te zetten of heeft andere mogelijkheden.

Palomino maken de extra features van de z68 dan zoveel uit?

Nou,uuuhh
8 pci express datalijnen
Twee sata 3 poorten
Vier sata 2 poorten
14 usb 2 poorten
4 usb 3 poorten
dat heeft helemaal niks met de chipset te maken -.-: ook de P67 heeft 2 x8 data lijnen voor PCIE en heel wat usb poorten

volgens mij weet palomino de features niet eens
een Z68 moederbord ondersteund de Onboard GPU van de processor echter word die tog niet gebruikt omdat je zelf een losse videokaart erbij hebt
verder heb je ook nog SSD in Cache wat btw vrijwel niemand gebruikt tenzij je teveel geld hebt (buiten jou budget dus)
dat zijn de eenige twee grote features die Z68 aanbied tegenovergesteld van P67 de rest is allemaal het zelfde

wil je goede overklocks halen dan is de Asus sabretooth een hele goede keuzen
verder is er geen verschil in toekomstige upgrades beide chipsets kunnen Ivy Brigde processors aan

Laatst bewerkt:
Bedankt firest0rm dat is mooi om te weten.

Moet is dan eigenlijk ook weer overstappen op een ander merk RAM geheugen of is dit niet nodig?
Moet de voeding nog aangepast worden omdat ik toch voor het ASUS moederbord ga?

Volgens whitty moet de videokaart voldoende zijn om de video-/foto-/digitale art bewerkingen gedegen uit te kunnen voeren. Weet een van u of deze videokaart ook voldoende is om het enige spel (Shogun 2) te kunnen spelen op medium-high?

geheugen kan gewoon het zelfde blijven en voeding is sterk zat
en ja shogun 2 total war gaat hier prima op draaien

meschien wat extra ram 16GB voor het videobewerking gebeuren dat doet wonderen bij rendering

Bedankt voor uw inbreng.

Ik zal uw overweging om voor 16GB RAM te gaan, meenemen.

Is het eveneens verstandig om een geluidskaart erbij te kopen om de kwaliteit van het geluid te verbeteren? Of is de ingebouwde geluidskaart voldoende?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan