Samenstellen Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

homemix25

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hallo helpmijers

Ik heb hier een paar maanden geleden met jullie een systeem samengesteld en was van plan die aan te schaffen. Nu kwamen er wat problemen tussendoor maar ik ga nu daad bij het woord zetten en morgen word de pc besteld. Het is al bijna helemaal rond maar ik wil nog even de bevestiging of ik alles wel goed gedaan heb en toch nog wat vragen.
Ik bestel de pc bij De wit multimedia in woerden.
Dit is wat ik tot nu toe in gedachten had:
Behuizing: antec nine hundred/nzxt guardian 921? help help?
Moederbord: dacht aan de msi k9n2 maar na het besluit om een ati kaart te kopen moet ik een ander moederbord nemen, die zoek ik dus nog.
CPU: Amd Phenom II 940
GPU: Sapphire ati radeon 4870 512 mb
Werkgeheugen: Kingston ddr 2 4 gb 800 MHz(2x2 Gb)
Harddisk: Samsung spinpoint f1 500 gb/western digital 500 gb, heb gehoord dat samsung vaak kapot gaat, welke is beter
Voeding: moet ik nog even kijken dacht zelf aan antec basicpower 500 watt, is dit genoeg?
Brander: een samsung brander, weet de naam niet

Dat zou het zo moeten zijn. Het gaat me niet om de prijzen, puur om wat er beter zou kunnen en een moederbord dat ik nog zoek. Weten jullie een kast met mooie lichtjes, tell me!
Wat wil ik met de pc doen? het zal vooral gewoon internetten msnen films downloaden en dergelijke zijn. Maar elke avond even gamen ook wel. Het zijn dan vooral games als silkroad ecsro en COD2 en COD 4
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
Yoeri

Laatst bewerkt:
Dit snap ik niet:

Moederbord: dacht aan de msi k9n2 maar na het besluit om een ati kaart te kopen moet ik een ander moederbord nemen, die zoek ik dus nog.

Wat heeft het merk/type videokaart met het merk/type moederbord te maken?

Dit snap ik niet:

Wat heeft het merk/type videokaart met het merk/type moederbord te maken?

Het is een sli moederbord, aangezien ik een ati kaart heb kan ik beter voor een moederbord kiezen met een crossfire ondersteuning(die ik trouwens ook niet echt belangrijk vindt)

als je dan nu wel of niet weetof je een tweede kaart zou willen zetten denk dan aan dat je je voeding qua wattage wel wat hoger mag hebben,

just to be sure....

Ja ik zit te denken aan de Cooler Master RealPower M620Watt. Moet even kijken. Denk dat ik niet in crossfire ga draaien aangezien het nu niet nodig is, en tegen de tijd dat het nodig is ik er gewoon een andere kaart in zet. Is deze voeding wel voldoende voor de 4870?
Yoeri

Dat is mooi. Nog een vraagje. Ik zou echt neit weten welke kast ik moet nemen. De nine hundred is erg mooi, maar heeft geen stoffilters en geen schroefloos systeem. De kasten van nzxt zijn ook interessant maar die vind ik toch ook wel weer een beetje "te".

Yoeri

ah oke, dan nog even wachten of iemand nog goede tips heeft.
Frank, bedankt voor je tips!
Yoeri

Dat is mooi. Nog een vraagje. Ik zou echt neit weten welke kast ik moet nemen. De nine hundred is erg mooi, maar heeft geen stoffilters en geen schroefloos systeem. De kasten van nzxt zijn ook interessant maar die vind ik toch ook wel weer een beetje "te".

Yoeri
Ga zelf aan de slag, zoek een paar kasten, maximaal 3 en post ze hier. Toets ze vooraf aan de voorwaarden die je stelt. Er zijn zo allemachtig veel kasten te koop dat jij toch echt zelf de keuze eerst moet beperken. We kunnen wel wat roepen, maar daar schieten we weinig mee op.

Hallo, ik ben even op zoek gegaan en ben op de volgende kasten gekomen:
Antec nine hundred
Nzxt guardian 192
Nzxt Tempest

Dit zijn de kasten waarvan ik denk dat als ik tussen alle kasten moest kiezen ik een van deze 3 zou kiezen. Heb ook nog gekeken naar de antec p182 maar ik wil toch wat mooie kleuren in de kast hebben en die ook goed zichtbaar zijn.

bedankt, ik ga nog even kijken wat er verder allemaal bij zit, dan ga ik morgen naar de winkel toe en dan gaan we hem bestellen. Dan zal het waarschijnlijk nog wel een week duren voordat alles binnen is. Ik zal dan even aan jullie vertellen hoe die is geworden en wat foto's laten zien. Bedankt!

Yoeri

Hallo, ik heb vanmiddag de pc besteld, volgende week binnen en dan bouwen. Voeding is veranderd naar de antec neohupower 550 watt. De kast is de nzxt tempest geworden en de cpu is de 940 gebleven. zit een seagate barracude 7200,11 500 gig geworden. Moederbord is de msi k9a2 cf-c geworden. Zal volgende week als hij gebouwt is de pc aan een serie tests onderwerpen en het hier posten.
Yoeri

Ja ik zelf ook, ben al lange tijd aan het kijken, maar nooit van gekomen en nu eindelijk een besteld. Vraag me alleen wel af of die 940 wel echt zo snel is. Hoorde van iemand dat hij erg tegenvalt. Iemand van jullie ervaring/benchmarks?
Yoeri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan