Samenstellen systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Dag,

Ik ben bezig met een nieuw eenvoudig systeem.

Nu zou ik graag willen weten wat ik beter kan nemen:

256mb sdram geheugen of 256mb DDR geheugen. (Ik ga voor een AMD Athlon 1800+ processor).

Ik meen ooit gehoord te hebben dat DDR in de toekomst eenvoudiger uitbreidbaar is omdat sdram eruit gaat?

Wie kan mij hierin adviseren?

Bij voorbaat dank voor het advies!

Vr. gr. Zoomer

Geheugen
De Chipset bepaalt welk 'type' geheugen gebruikt kan worden en welke 'snelheid' deze kan hebben. Geheugen is er momenteel in een aantal verschillende types. Het al weer wat oudere SDRAM en de nieuwere DDR-RAM en RDRAM. Beide nieuwe soorten zijn sneller en duurder dan het oudere SDRAM, maar
het valt te verwachten dat SDRAM in de toekomst zal verdwijnen. Zowel RDRAM als DDR-RAM zijn niet compatible met SDRAM en kunnen niet in oudere moederborden die SDRAM ondersteunen gebruikt worden.
RDRAM (Rambus) kan alleen gebruikt worden met moederborden die Intel's Pentium IV processoren gebruiken en is over het algemeen de duurste oplossing.
DDR-RAM is een verbetering van het oude SDRAM en wordt ondersteund door beide fabrikanten van processoren. DDR geheugen is duurder dan SDRAM, maar goedkoper dan RDRAM.

misschien wordt je hier wat wijzer van

Eerst en vooral: beide geheugentypes zijn SDRAM. Alleen is de oudere variant SDR-SDRAM, de huidige is DDR-SDRAM.

In elk geval moet je niet beginnen aan SDR-SDRAM. Je gooit veel prestatie weg, dat terwijl DDR-SDRAM tegenwoordig vaak goedkoper is dan SDR-SDRAM.

Bedankt,

Hier ben ik in ieder geval al wat wijzer van geworden.
Maar als ik het nu heb over

SDRAM PC133

Heb ik het dan over het oude of het nieuwe sdram.

Is het wijsheid om een pc met bovenstaand geheugen aan te schaffen? (met in het achterhoofd, later evt. uit te kunnen breiden.)

Als je geen 'DDR' ziet staan, wordt normaal gezien de SDR bedoeld.

Maar je moet dus geen PC met SDR-SDRAM aanschaffen. Wat is je budget eigenlijk?

500-700euro (zonder monitor en speakers). Het hoeft helemaal geen zwaar systeem te zijn. Voor tekstverwerking en internetgebruik.
Volgens mij moet dit zat lukken voor dit bedrag.

amd athlon 1800+
256mb ddr-geheugen
grafische kaart (onboard?)
geluid (onboard?)
modem 56k
CD-rom
CD-RW
40G HD

Athlon 1800+, ECS K7S5A, 256 MB PC2100/2700 DDR, onboard geluid, een TNT of Geforce 2 MX, moet ruim volstaan. Ik zou de spullen bij Yorcom.nl of Wintelco.nl kopen, erg goedkoop en een super service.

Bedankt voor je snelle antwoord!!

Ben een stuk verder!

Gr. Zoomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan