Samenstellen van Pc (HULP!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Kan iemand voor mij een Pc samenstellen voor max. €800,-?
Waar ik het voor ga gebruiken is: Zware Multimedia Taken (Photoshop etc) en ook Gamen!
Het moet dus ook een lekkere videokaart hebben en zeker minimaal. 500gb hardeschijf (liefst 1 terra)..!
Ook wil ik dat er Windows Vista Home Premium opzit!

Alvast SUPER ERG BEDANKT!!!

AUB een systeem voor 800XD precies:P

Heb het even heel snel in elkaar gezet. Sommige dingen kun je natuurlihjk heel anders doen.

Voorzien van quadcore, windows Vista en 4 gb geheugen. Videokaart lijkt mij krachtig genoeg, mss anderen hier een beter idee over?
500 gb schijf, zal je eventueel toch nog voor 1 TB willen gaan, kies dan een goedkopere voeding.
Toetsenbord muis en beeldscherm niet mee gerekend.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
AUB een systeem voor 800XD precies:P

Heb het even heel snel in elkaar gezet. Sommige dingen kun je natuurlihjk heel anders doen.

Kun je uitleggen wat erin zit? En is deze beter dan de Alternate Neptunes?

heb het even opgezocht en het verschil tussen een alternate neptunus P840 bijv is onderander de CPU. Zal denk ik weinig verschillen. De alternate heeft wel een betere geluidskaart, maar onboard is tegenwoordig prima zat voor 2 luidsprekertjes.

Voor de rest zit daar dus wel een 1 TB HD in en hij is goedkoper.

wat ik vergeten ben te zeggen is inderdaad dat je mss moet overwegen een 64 bit systeem te nemen. dan heb je ook wat aan die 4gb die ik koos en die alternate heeft.

Ook het moederbord lijkt van bijna het zelfde type te zijn. Alleen de voeding verschilt wat sterker.

heb het even opgezocht en het verschil tussen een alternate neptunus P840 bijv is onderander de CPU. Zal denk ik weinig verschillen. De alternate heeft wel een betere geluidskaart, maar onboard is tegenwoordig prima zat voor 2 luidsprekertjes.

Voor de rest zit daar dus wel een 1 TB HD in en hij is goedkoper.

wat ik vergeten ben te zeggen is inderdaad dat je mss moet overwegen een 64 bit systeem te nemen. dan heb je ook wat aan die 4gb die ik koos en die alternate heeft.

Ook het moederbord lijkt van bijna het zelfde type te zijn. Alleen de voeding verschilt wat sterker.

Conclusie: Je keus is....

Mijn keus is zelf samenstellen. Met 800 euro zal ik dus ongeveer het systeem maken wat ik je heb laten zien. Door zelf een systeem samen te stellen ben je vaak goedkoper uit en weet je waar je je geld aan uitgeeft.

natuurlijk zal ik wachten met samenstellen totdat andere leden ook hun mening hebben gegeven of zelf een systeem laten zien.

het is jouw geld en jouw keus. Die alternate pc is zeker geen slechte keus, maar ik zal eerst goed rondkijken en afwachten,

11034 Antec Three Hundred (ATX, Geen PSU, Zwart) € 47,10
5684 WD 500GB SATA II Caviar SE16 (WD5000AAKS) € 53,95
12291 LITEON 20xDVD±RW SATA Bulk Black (IHAS120-13) € 19,95
11822 MSI P43 NEO-F (P43, DRII, PCI-e, LAN, Sound) € 74,60
12333 Intel Core 2 Quad Q8200 (S775 Boxed) € 189,95
10285 Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz € 46,50
11000 Microsoft Vista Home Premium NL OEM 1 pack 64-bits € 99,95
11911 PEAK HD4850 512MB (HDTV, DVI-I, DDR3) € 139,95
11262 OCZ StealthXStream OCZ500SXS-EU, 500W (ATX12V 2.2) € 54,95

Totaal 726,90
assemblage: 50 euro
verzendkn 8,95

Totaal 785,85

Misschien nog 1 of 2 kastkoelers en dan zit je binnen de 800 euro.
1 TB heeft een meerprijs van 46 euro.

www.cool-prices.nl (zie artikelnummers)

Denk dat de TS ook assemblage nodig heeft? Of niet?

Verder maakt Photoshop ook nauwelijks gebruik van de 4 cores. En 4 laag geclockde cores vind ik zelf ook minder aantrekkelijk.
Dus ben ik van mening dat je beter voor een hoog geclockte c2d kan gaan (E8500).

Zo dus bij Zercom.eu:

Multimedia Taken (Zoals Photoshop, Adobe Premiere Pro, After Effects, Veel Films erop en Muziek erop, Games spelen (zoals Assasin's Creed etc etc...!!)

Daarom dus een quad.
Maar het is de schuld van de TS dat hij dit er niet bij heeft gezet. En bij 1 van zijn tig vooorgaande draadjes wel.

en het is denk ik ook even belangrijk om te weten of hij wel een 64bit systeem zal willen, ivm software. Anders is 4gb geheugen ook weer onnodig.

en het is denk ik ook even belangrijk om te weten of hij wel een 64bit systeem zal willen, ivm software. Anders is 4gb geheugen ook weer onnodig.
Er is geen reden om nu nog een 32bit-vista te kopen.

edit
En das puur mijn mening hoor: ik vind dat je een besturingssysteem moet kiezen waar nog wat uitbreiding op mogelijk is: Immers zit je bij 32bit toch aan die harde grens van 4 GB. (min het videokaart geheugen)

Laatst bewerkt:
hm oke, dan kan de ts het beste kijken naar een q9300/q9450/q9550 en als het echt niet anders kan een q6600/q8200.

Als je mijn advies volgt, heb je iig een goede CPU, de voeding kun je nog op besparen en zo kun je dan een andere videokaart nemen of hardeschijf

Heb nu een ander systeem samengesteld
zelfe CPU, geheugen en mobo, andere HD, videokaart, 64bit windows en goedkopere voeding

Bijlagen

• sys.jpg
    sys.jpg
    84 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Als je mijn advies volgt, heb je iig een goede CPU, de voeding kun je nog op besparen en zo kun je dan een andere videokaart nemen of hardeschijf

Heb nu een ander systeem samengesteld
zelfe CPU, geheugen en mobo, andere HD, videokaart, 64bit windows en goedkopere voeding
Ehh. Je hebt nu al een heel goedkope voeding. Zou ik echt willen afraden in combinatie met een HD4850.
Neem dan een zwaardere LC. (maar ja: daar gaat je voordeel)
Die LC is te vergelijken met een goede 400W.

En verder heb je een Q9300 ipv Q9400 en maar 2 GB....

En deze gaat ook weer dicht. graag stoppen steeds nieuwe topic's aanmaken over hetzelfde onderwerp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan