Compugreen!
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 mrt 2002
Goeiemiddag
We hadden er aan gedacht een nieuwe pc te kopen, een matig systeem dat zeker niet zeer goed moet zijn. Ik heb er al veel over opgezocht en ben tot de volgende conclusies gekomen, mede door hulp van anderen op dit fora en andere fora en eigen opzoekingen.
----------------------------------------------------------------
Goedkoop maar degelijk moederbord:
-(€ 105.9) MSI P965 NEO-f Intel P965 Socket 775
Intel verkozen boven AMD 3800+ omdat deze beter uitkwam in review
http://www.xbitlabs.com/a...ay/core2duo-e6300_10.html
-(184.9) INTEL Core 2 DUO E6300 1.86 Socket 775
DVDRW gekozen ivm laagste prijs, geen speciale vereisten
-(€ 37.9) DVD-RW NEC AD-7173A Wit/Zwart
Goed geheugen gekozen, vanwege algemeen belang van goed geheugen. In de winkel hadden ze ook nog 667 Mhz geheugen, maar dat is bijna evenduur als de 800 mhz. Vandaar mijn keuze voor dit 800 Mhz geheugen.
-(€ 164.9) Corsair twinx ddr2 1024mb pc6400 (2x512mb)
Goedkope kast gekozen, maar dan toch niet de qf50 van aopen, wegens voeding misschien op het randje. Omdat ik denk dat dit systeem nogal licht is om een betere voeding nodig te hebben, vind ik 380 genoeg.
-(€ 73.9) ANTEC NSK4400 Black en Silver 380 Watt
Videokaart voor matige gameprestaties en goede prijs
-(€ 129) Sapphire x1650pro 256 mb ddr3 pci express
-(€ 32.5) logitech lx7 cordless optical mouse
-(€ 367.9) acer am 1951cs inch lcd
-(€ 0) Toetsenbord en diskettestation hebben we nog.
Bij deze wil ik u het volgende vragen:
- Het systeem dat ik schetste hierboven heeft geen hardeschijf, ik heb echter nog een 40 gig, 7200 rpm liggen, namelijk “Maxtor 6e040l0”. Ik ken niet zoveel van hardeschijven en vroeg me dus af of deze schijf geen underkill is voor dit systeem. Verder zou ik graag zeker zijn of de hardeschijf compatible is met het gekozen moederbord.
- Naar mijn opzoekingswerk is alles uit bovenstaande geschetst systeem compatible. Echter ik zou willen vragen aan u of dit klopt. Ik heb er vb geen idee van hoe ik kan weten of het moederbord en de case bij elkaar passen. Of misschien zijn er niet-officiële gekende compatibiliteitsproblemen?
-Ik ga dit systeem zelf samensteken en dit voor de eerste keer. Daarom vraag ik aan u of er ik nog iets vergeten ben? Kan ik met de bovenaan geschetste onderdelen die computer volledig in elkaar steken? Zitten alle wisselstukken erbij…
Alvast bedankt
We hadden er aan gedacht een nieuwe pc te kopen, een matig systeem dat zeker niet zeer goed moet zijn. Ik heb er al veel over opgezocht en ben tot de volgende conclusies gekomen, mede door hulp van anderen op dit fora en andere fora en eigen opzoekingen.
Goedkoop maar degelijk moederbord:
-(€ 105.9) MSI P965 NEO-f Intel P965 Socket 775
Intel verkozen boven AMD 3800+ omdat deze beter uitkwam in review
http://www.xbitlabs.com/a...ay/core2duo-e6300_10.html
-(184.9) INTEL Core 2 DUO E6300 1.86 Socket 775
DVDRW gekozen ivm laagste prijs, geen speciale vereisten
-(€ 37.9) DVD-RW NEC AD-7173A Wit/Zwart
Goed geheugen gekozen, vanwege algemeen belang van goed geheugen. In de winkel hadden ze ook nog 667 Mhz geheugen, maar dat is bijna evenduur als de 800 mhz. Vandaar mijn keuze voor dit 800 Mhz geheugen.
-(€ 164.9) Corsair twinx ddr2 1024mb pc6400 (2x512mb)
Goedkope kast gekozen, maar dan toch niet de qf50 van aopen, wegens voeding misschien op het randje. Omdat ik denk dat dit systeem nogal licht is om een betere voeding nodig te hebben, vind ik 380 genoeg.
-(€ 73.9) ANTEC NSK4400 Black en Silver 380 Watt
Videokaart voor matige gameprestaties en goede prijs
-(€ 129) Sapphire x1650pro 256 mb ddr3 pci express
-(€ 32.5) logitech lx7 cordless optical mouse
-(€ 367.9) acer am 1951cs inch lcd
-(€ 0) Toetsenbord en diskettestation hebben we nog.
Bij deze wil ik u het volgende vragen:
- Het systeem dat ik schetste hierboven heeft geen hardeschijf, ik heb echter nog een 40 gig, 7200 rpm liggen, namelijk “Maxtor 6e040l0”. Ik ken niet zoveel van hardeschijven en vroeg me dus af of deze schijf geen underkill is voor dit systeem. Verder zou ik graag zeker zijn of de hardeschijf compatible is met het gekozen moederbord.
- Naar mijn opzoekingswerk is alles uit bovenstaande geschetst systeem compatible. Echter ik zou willen vragen aan u of dit klopt. Ik heb er vb geen idee van hoe ik kan weten of het moederbord en de case bij elkaar passen. Of misschien zijn er niet-officiële gekende compatibiliteitsproblemen?
-Ik ga dit systeem zelf samensteken en dit voor de eerste keer. Daarom vraag ik aan u of er ik nog iets vergeten ben? Kan ik met de bovenaan geschetste onderdelen die computer volledig in elkaar steken? Zitten alle wisselstukken erbij…
Alvast bedankt