Samenstelling pc nog actueel

Status
Niet open voor verdere reacties.

stephanb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Beste forum leden,

Een half jaar geleden heb ik een PC samengesteld met de volgende onderdelen:

Asus P6T SE iX58, SATA2 RAID, GLAN
Cooler Master Midi Tower CM 690 ATX
Corsair Voeding CMPSU-750HXEU 750W Modulair
Intel Core i7 920 2. OCZ 3x2GB DDR3 PC10666 CL7.0 Platinum
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223B 22x/22x/12x
Scythe Processor Koeler Mugen 2
Club3D RADEON HD5870 1GB DIRECTX 11

Ik heb destijds 1220 euro betaald voor deze pc. Nu wil ik opnieuw een pc aanschaffen voor 1000 euro. Zijn er nog nieuwe onderdelen bijgekomen die in kwaliteit/prijs interessant zouden kunnen zijn voor deze pc. Hebben jullie andere ideeen voor een nieuwe game pc van 1000 euro. Ik ben bekend met de onderdelen, alleen niet met de nieuwste ontwikkelingen. Dit moet ook een game PC worden en ik zie jullie reactie met enthousiasme tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Stephan

Je kunt met deze samenstelling nog wel een tijdje mee hoor.
Misschien een 2de videokaart wanneer dit mogelijk/zinvol is.

Alleen ik ben geen ATI fan maar een Nvidia Geforce Fan

Nu hoorde ik berichten dat de gtx 460 goed uit de tests kwam. Nu moet ik de kosten iets drukken voor deze nieuwe pc. Kan de Gtx 460 de nieuwste games denk je makkelijk aan en kan die ook goed mee met oog op de toekomst?

Als je echt puur wilt gaan gamen, moet je niet bezuinigen op je graka.
Je kunt bv ook een ander socket i5 750 pakken en dan alsnog een gtx470 / 5870.
Of iets meer voor de toekomst een AMD 6 core 1050

Edit:
Het geheugen is een tri-kit, deze zal uiteraard niet in tripple channel gaan draaien maar in dual channel.
Ik heb even 6GB aangehouden omdat je andere systeem dat ook heeft.

Edit 2:
Ik zag dat ik een crossfire mobo had met een Nvidia kaart :S
Even verandert naar een sli bord. voor een eventueel toekomstige sli configuratie

Laatst bewerkt:
ik ben niet echt bekend met deze amd processor. Denk je dat het een goede investering is daarvoor te gaan i.p.v. voor de i7. Moederbord ben ik wel content over alleen ik zou deze alleen kiezen in combinatie met een 460. Ik prefereer dat 5870 boven de 470 dus de keuze wordt echt 460 of 5870. En dan moet ik even nadenken over de processor. Al dan niet AMD of intel. Ook nog als het intel wordt of ik voor 920 of 930 ga.

Nu heb ik even rond gekeken voor deze amd processor. Volgens mij komt uit tests ook naar voren dat intel op het moment gewoon nog beter is. Dit zeker wanneer je rekening houdt met het feit dat men nog geen 6 processoren gebruikt voor gaming.

Intel is ook beter alleen duurder.

Maar je hebt zelf een i7 920 ,4 cores and 4 extra threads.
En dan zeg je dat 6 cores overbodig zijn :) terwijl je zelf "8" cores hebt met je i7. ;)
Die je ook niet nodig hebt voor het gamen.

Dan is een i5 750 + 5870 een optie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan