• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samentellen van verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmke

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2002
Berichten
20
Hallo,

Kan mij iemand met het volgende helpen aub.heb een gedeeltelijk voorbeeld bijgevoegd, aangezien men de verlof reeds in het begin van het jaar moet worden opgegeven en de verlofplanning per maand wordt uitgehangen zou men willen weten hoeveel verlof elke persoon heeft vastgelegd over het jaar.
In cel AI4 staan het aantal dagen die in die maand genomen worden.
in cel AK4 staat het totaal te nemen verlofdagen(recht op verlof dat hele jaar)
in cel AM4 zou de het restant van de te nemen dagen moeten komen maar ook de dagen die reeds vastgelegd zijn zodat men weet hoeveel dagen elke werknemer nog te nemen heeft.Dus van elk tabblad van januari t/m december.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en alvast bedankt en mijn bijvoegsel mee gaat..
 

Bijlagen

  • helpmij.xls
    99,5 KB · Weergaven: 34
Kan je dan niet voor februari cel AK4 laten verwijzen naar januari AM4 en dit zo doorvoeren over de andere werkbladen?
Of mis ik iets en bedoel je wat anders?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
hallo,

de bedoeling is dat men in de cel AM4 kan zien hoeveel dagen er nog op te nemen zijn.
dus als men in bv augustus 15 dagen verlof vastlegd dat men ook in januari kan zien hoeveel dagen verlof men heeft vast gelegd.
De verlofplanning word maar maandelijks uitgeprint om op het prikbord te hangen.
alleen weet ik nie twelke formule daarvoor nodig is.
dacht eerst zoiets van =(januari!am4+februariam4...enz maar lukt blijkbaar niet

alvast bedankt
 
hallo,

de bedoeling is dat men in de cel AM4 kan zien hoeveel dagen er nog op te nemen zijn.
dus als men in bv augustus 15 dagen verlof vastlegd dat men ook in januari kan zien hoeveel dagen verlof men heeft vast gelegd.
De verlofplanning word maar maandelijks uitgeprint om op het prikbord te hangen.
alleen weet ik nie twelke formule daarvoor nodig is.
dacht eerst zoiets van =(januari!am4+februariam4...enz maar lukt blijkbaar niet

alvast bedankt
 
Mijn idee was/is om te refereren naar de vorige maand.
Bijv.:
In januari heeft men nog 24 dagen over.
Die 24 dagen worden in februari geplaatst (verwijzing van werkblad februari naar januari) en
er worden 3 dagen opgenomen in februari. Dus zijn er nog 21 over.
Via een verwijzing vanuit maart wordt het aantal van 21 opgehaald, etc, etc.

Oftewel:

januari 26 - 2 = 24
februari 24 - 3 = 21
maart 21 - ? = ?

etc.

Als je echter een totaal overzicht wilt hebben van alle maanden kan je het ook als volgt doen:
- Selecteer de cel waar je de gegevens wilt hebben.
- Zet daar =SOM(.
- Selecteer tabblad januari
- Houd de SHIFT-toets ingedrukt en selecteer december.
- Klik op de cel waarvan je het totaal wilt hebben, bijvoorbeeld AM4
- Druk op Enter.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
oke bedankt Roncancio,

ik ga dat proberen als ik de tijd heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan