• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvatting data

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer eens met deze functie:
Code:
=VERSCHUIVING($B$8;VERGELIJKEN($K5;$A$8:$A$47;0)+VERGELIJKEN(L$4;INDIRECT("A"&VERGELIJKEN($K5;$A$8:$A$47;0)+8&":A"&VERGELIJKEN($K5;$A$8:$A$47;0)+12);0)-1;0)

Aanvullende vraag

Ik heb de uitwerking op een ander blad. Nu verwijs ik naar het tabblad Data, maar krijg een foutmelding #N/B

Code:
=VERSCHUIVING(Data!$B$8;VERGELIJKEN(Data!$K$2;Data!$A$8:$A$47;0)+VERGELIJKEN(Data!B$4;INDIRECT("A"&VERGELIJKEN(Data!$K$2;Data!$A$8:$A$47;0)+8&":A"&VERGELIJKEN(Data!$K$2;Data!$A$8:$A$47;0)+12);0)-1;0)

Wat doe ik fout ?
Is het mogelijk om het veld leeg te laten als er geen waarde in het betreffende veld staat (ipb #N/B
).

Hoor het graag.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gok er op dat je
Code:
INDIRECT("A"
in je formule moet vervangen door
Code:
INDIRECT("Blad1!A"

edit: op 2 plaatsen in je formule!

Laatst bewerkt:
Sjoerd,

Deze ?

Code:
=VERSCHUIVING(Data!$B$8;VERGELIJKEN(Data!$K5;Data!$A$8:$A$47;0)+VERGELIJKEN(Data!L$4;INDIRECT("Data!A"&VERGELIJKEN(Data!$K5;Data!$A$8:$A$47;0)+8&":A"&VERGELIJKEN(Data!$K5;Data!$A$8:$A$47;0)+12);0)-1;0)

Joske

Sorry, laatste vraag. Hoe pas ik de formule aan zodat er geen #N/B komt te staan als er geen waarde in het veld staat ?

Goedemorgen,

Ik probeer de oplossing nu te implementeren. Helaas krijg ik geen juiste uitkomst.

Tabblad Agent:
- De naam van de medewerker staat elke keer op een andere plek (De volgorde is op basis van het cijfer achter de naam. In het tweede tabblad heb ik die volgorden aangehouden)
- De skillset RV_Leven_Nieuw, RV_Bancaire_Diensten of RV_Bancaire_Diensten_Intern kan elke keer op een andere plek staan

Welke formule moet ik gebruiken om de Calls Answered per skillset en per medewerker juist weer te geven ?.
Als er geen waarde is, dan moet de formule het veld leeglaten

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijlagen

Ik heb de formules gecorrigeerd:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vraagje:

Ik gebruik nu onderstaande formule en deze werkt goed. Ik wil deze formule ook in andere bestanden gebruiken en ben benieuwd hoe ik de verwijzing moet maken naar de juiste data. Maw wat moet ik in onderstaande formule aanpassen om een juiste uitkomst te krijgen in mijn excelbestand (zie snelkoppeling naar mijn bestanden, tabblad Data maandag)

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C$1;INDIRECT("Agent!A"&VERGELIJKEN($A2; Agent!$A$8:$A$160;0)+7&":B"&VERGELIJKEN($A2; Agent!$A$8:$A$160;0)+15);2;0);0)

[url]http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HDZ77UDHPO8N.xlsx[/url]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan