samenvoegbestand met <TAB> scheiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Volgende probleem doet zich voor:
een txt-bestand met op de 1e regel veldnamen gescheiden door <tab> en regeleinde <enter>
2e regel inhoud velden gescheiden door <tab> en regeleinde <enter>. Zie bijlage.

Nu dient dit bestand als koppelingsbetand voor een samenvoeging. Echter, bij het koppelen van dit bestand worden alle <teb>-tekens vervangen door "_"-tekens en ziet Word 97 de 1e regel als één groot veld en loopt de samenvoeging dus niet!

Kent iemand dit probleem?

Bijlagen

ehh,

jouw bijlage is een Excel bestand dat, zoals het er NU uitziet, prima geschikt is voor een samenvoeging.

Kijk anders ook even hier : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=123316

verder denk ik dat je in je vraag de oplossing voor je probleem zelf al geeft : je hebt het over "REGELEINDEN" terwijl in het subject van je vraag TAB-staat. Komma en / of door tabsgescheiden documenten lenen zich idd. prima voor een samenvoeging, maar een regeleinde wordt toch echt door Word gezien als een recordeinde, m.a.w. op de volgende regel een NIEUW record..............

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je reactie

Ik bedoel dat er een <tab> staat tussen de velden en dat de regel afgesloten wordt met een regeleinde.
(typefoutje).

Word 97 snapt het niet met <tab> , als ik de <tabs> door ";" vervang gaat het prima. Het bestand krijg ik aangeleverd vanuit een grote applicatie.

maak er anders eerst een (Word/Excel )tabel van en voeg daarna samen, succes 101% gegarandeerd.

en btw. kijk met het alineateken ingeschakeld eens of er "vreemde" commando's op de regels staan zoals bijv. straat, spatie, spatie, spatie, TAB, spatie, spatie, harde return

Wanneer het zo vanuit die applicatie wordt aangeleverd is de kans op mislukking ook bijna 100% :D

Hoi,

Ik denk dat ik inderdaad eerst een vervanging moet doen want dit wordt niks zo!
Toch is vreemd dat een machinen waar ook Word XP op staat het probleem niet kent.

Bedankt voor je reactie!!

Hallo weer,

Iets ontdekt, wanneer ik bij het koppelen in het venster openen een vinkje zet bij "Methode selecteren" wordt het tekstbestand wel goed gelezen nadat ik kies voor txt

RARARARARARA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan