• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanhelp

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste Helpmij-ers

Dankzij de hulp van verschillende mensen op dit forum heb ik nu 2 mooie bestanden.
Het ene is een prijslijst , het andere een rekenmodule met dropdownvakjes die in verbinding staan met tabellen en formules op de volgende tabladen.
Beide werken prima , maar ik zou nu graag het volledige bestand met de rekenmodule in het andere bestand verwerken (kopieren ?) , maar dit lukt mij van geen kanten .
Wie kan mij helpen met deze moeilijke opdracht ?

alvast bedankt voor jullie reactie

Johanhelp

Heb je al geprobeerd het tabblad te verplaatsen naar een nieuw bestand?
Ga op tabblad naam staan en dan rechter muis toets en dan 'move or copy'

eerste stap ...

Dank je Popipipo ,
Alle tabbladen zitten nu in dezelfde map , da's al een eerste stap .
Maar nu heb ik op blad 4 , regel 1 en 2 staan ( regels met meerdere dropdowns die gelinkt zijn aan de volgende 3 tabbladen) staan die ik op een ander blad (keuzeblad) op regel 41 en 42 zou willen krijgen .
Als ik de gewenste regel copy/paste doe dan is de inhoud/werking van de dropdowns weg. (waarschijnlijk omdat de bijhorende formules en verwijzingen niet meer kloppen.

Als u hier misschien een oplossing voor zou hebben ?

alvast verschrikkelijk bedankt

Johanhelp

Laatst bewerkt door een moderator:
Om niet nog verder te gaan gissen is het handig als je het bestandje, ontdaan van gevoelige informatie, hier plaatst.

Testmap bijgevoegd ...

Bekijk bijlage testmap.xlsxBekijk bijlage testmap.xlsx

Dag Popipipo ,

In bijlage vind je mijn probleemfile .
Zoals ik reeds melde zit alles nu in één map .
Maar ik zou graag regel 1 en 2 van "tabblad 4" werkend en wel op de plaats van regel 41 en 42 van "tabblad keuzeblad" krijgen .

Je zou me een grote dienst bewijzen als je dit voor elkaar krijgt .

Alvast hartelijk bedankt

Johanhelp

Ik begrijp je bestandje niet helemaal
Je bereiknamen zijn gekoppeld aan je tabbladen en niet aan het workbook dat maakt het zo lastig te kopiëren.

Waarom heb je 3 tabbladen (Blad1, Blad2 en Blad3) die alle 3 gelijk zijn.
en waarom verwijst in blad 4 regel 1 naar Blad1 regel 2 naar blad2 en regel 3 naar blad 3
Blad 2 en 3 lijken me daardoor overbodig

De logica van 'blad 4' te kopieren naar blad 'keuzeblad' ontgaat mij ook omdat de layout anders is.
Kortom ik kan je zo niet echt uit de brand helpen.

alle hulp is welkom ...

Tja beste popipipo , wat de verwijzing van regel 1,2 en 3 betreft , daar kan ik kort over zijn ... Ik weet het niet . Een andere forumhelper heeft dit zo ontworpen. Ik was al heel blij met dit resultaat . (indien je dit anders en eenvoudiger ziet mag dat natuurlijk.
De layout van de regels op blad 4 mogen aangepast worden zodat ze passen in het keuzeblad , als het maar werkt :)

alvast bedankt

Johanhelp

De dropdown lijst kun je het meest eenvoudig opnieuw maken.

Ik neem aan dat de berekening van de bijkomende kosten het probleem is.

Ik ben er mee bezig dmv indirect en somproduct formules.
Nog even geduld aub.

Hier het resultaat.
In tabblad 'blad 1' krijg je meer uitleg.

En nu maar hopen dat ik je vraag goed begrepen heb. :d :D

Bijlagen

super !!!

Beste Popipipo ,
Dit is eigenlijk nog mooier dan mijn vorige versie en het werkt super !!
Alleen ben ik op tabblad "samenvatting" m'n samenvatting kwijt .
Ik heb deze proberen over te zetten maar ook daar komt weer niets van in huis .
Doet niets .
Als je in het eerder doorgestuurde voorbeeld kijkt zou moeten duidelijk zijn wat de bedoeling is .
Op tabblad" samenvatting" worden enkel de opties die aangevinkt zijn weergegeven en opgeteld (vinkje moet niet mee afgebeeld worden op samenvatting , maar mag wel , maar het mag zeker niet meer als vinkje werken). Als de rest is dus niet meer zichtbaar op de samenvatting .
In de oude versie werd er enkel kolom C en J meegenomen naar de "samenvatting" , maar dan kon je in de samenvatting niet zien welke samenstelling de gekozen bak had.
Beter zou dus zijn kolommen C,D,E,F en J mee te nemen naar de samenvatting .

Zou je het erg vinden om dit nog even voor me te bekijken ?
Alvast verschrikkelijk hard bedankt

Johanhelp

De koppeling naar 'samenvatting' had ik niet gezien.
De koppeling werkt niet meer door de verandering van dubbel klikken die ik heb aangebracht.

De matrix formules vind ik nog steeds lastig te interpreteren.
Heb daar dus niet zo 123 een idee/oplossing voor, anders dan de selectie vakjes weer terug te zetten.

jammer ...

Erg jammer dat de neiuwe vinkjes niet combineerbaar zijn met de samenvatting , maar die samenvatting heb ik echt ook wel nodig . We zullen dus terug naar de oude vinkjes moeten gaan .
Heb al eens geprobeerd om het zelf te doen , maar dat lukt me nu weer niet omdat er reeds iets gekoppeld is aan deze cellen en blablabla... , het lukt me dus niet .
Help je me nog even over de eindstreep ?

alvast hartelijk dank

Johanhelp

Niets is jammer, als je weet dat een computer dommer is als een mens!!
(hij is alleen ietsje sneller)

Dus hier een oplossing over de gewenste eindstreep.

Bijlagen

Yes !!!!

Wat kan het leven schoon zijn !!!
Beste Popipipo ,
Dit is veel beter dan ik had durven dromen .
Schitterend is zacht uitgedrukt hoor :d
Mag ik je dan ook hartelijk bedanken voor alle moeite die je gedaan hebt .
Elke keer als we dit zullen gebruiken zullen we aan je denken :thumb:

bij deze zend ik je een virtuele bos bloemen .

Nogmaals hartelijk dank dus .

grtn

Johanhelp

@Johanhelp
Wanneer je direct reageert na een reactie van een helper is het niet nodig om die reactie te quoten. Onnodige quotes derhalve verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan