samenvoegen en blanco printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoopy123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Ik weet hoe samenvoegen werkt. Op mijn werk hebben wij dagelijks een brief gemaakt in Word die we moeten samenvoegen met een adressenbestand in Excel. Geen probleem. Maar wij hebben vaak dat ie na het samenvoegen een brief, een leeg vel, volgende brief, een leeg vel uit print. Wij snappen maar niet hoe dat kan. De originele brief bestaat dan ook maar uit 1 pagina en natuurlijk hebben wij dan gecheckt of er niet een leeg blad onder zit. HEt gekke is ook dat ie het de ene keer wel doet en de andere keer weer niet. Bij het onder water kijken kan ik ook geen gekke dingen vinden. Na de naam van de ondertekende staat er een harde return en verder niks. Als ie gaat samenvoegen zie ik het al, van de bijvoorbeeld 150 brieven, maakt ie er 300. Wie heeft er enig idee hoe dit kan? Alvast bedankt. Jullie zouden mij en mijn collega's er ontzettend mee helpen.

Het zou op zich zonder "tussenbrieven" moeten kunnen.
De oorzaak zou in het bronbestand (excel) kunnen zitten of in het word bestand.
Misschien een samenvoegveld, wat een extra pagina oplevert.

Mogelijk in combinatie met de printer instellingen (marges).

Het is zeker niet mogelijk de bestanden te posten, dat zou misschien helpen.
mvg leo

Excel bestand

Ik denk dat ergens in een cel ooit een punt of iets dergelijks heeft gestaan. Dit kan je controleren door CTRL-End te doen in het Excel bestand. Hiermee kan je naar het laatste cel in je werkblad waar ooit iets heeft gestaan.

Dit hebben wij ook met adressenbestanden waarmee ze sommige adressen hebben verwijderd.

Dit is op te lossen door een afdrukbereik te bepalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan