• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen en ordenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aschee

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Berichten
8
Bekijk bijlage Heplmij.xlsxIk heb een Excelsheet met namen en bepalingen en uitslagen.
Deze staan nu onder elkaar en wat ik wil is dat op 1 regel de naam komt met daarachter in de desbetreffende kolom de uitslag. Het mooiste zou zijn als de bepaling nog niet in een kolomkop staat deze meteen toegevoegd wordt.
Nog een probleem is dat de uitslagen verdeeld staat over 4 kolommen en dan zou het handig zijn dat alle uitslagen in 1 kolom staat. Handmatig is veel te veel werk en daar zal best een functie voor zijn, maar ik weet weinig van Excel.

Voorbeeld nu:
Testnaam Natse 3.4
Testnaam Kalse Te weinig
Testnaam Kolse 10.6
Proef Kalse 3.2

Dit moet worden:
Naam Natse Kalse Kolse
Testnaam 3.4 Te weinig 10.6
Proef 3.2

Wie wil mij helpen?
 

Bijlagen

  • Heplmij.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Het ziet er goed uit, maar nu moet ik per record de gegevens kopiëren zoals naam, partnernaam, etc.
Het zijn ruim 21000 records.
Dit kan volgens mij ook automatisch kunnen?
Ik vergat bij het bericht en Excelsbestand dat er een unieknummer bij staat.
Ik heb Excelbestand aangepast.
 

Bijlagen

  • Heplmij.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Het ziet er goed uit, maar nu moet ik per record de gegevens kopiëren zoals naam, partnernaam, etc.
Het zijn ruim 21000 records.
Dit kan volgens mij ook automatisch kunnen?
selectie van al je records : Ctrl+A
kopiëren van je records : Ctrl+C
ga naar nieuwe locatie, dan Ctrl+V
:shocked: :D

Ik begrijp je probleem niet ?!?
Je moet die formules toepassen op 21000 records?
Eén maal typen en dan doortrekken naar beneden toch... ...
 
Is in het voorbeeldje unieknummer niet het patientnummer en omgekeerd. Unieknummer is niet zo uniek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan