samenvoegen excel/ word datum verandert in amerikaans

Status
Niet open voor verdere reacties.

datsun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
2
Dag allemaal:)

Ik heb een Excel database samengevoegd met een Word bestand.
In Excel had ik het europese datumsysteem met d/MM/JJJJ , maar als ik het dan samenvoegde in het Word document had ik het Amerikaanse systeem met de maand eerst:s Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik overal het Europese systeem heb?

ik weet dat dit topic al aan bod is gekomen maar ik heb office 2007 en deze versie wijkt nogal sterk af zodat ik er niet echt uitkom:s

Kan iemand mij helpen a.u.b.?

dank bij voorbaat!
 
Maybe..........?
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 204
Hoi,

Ik zeg het nog maar een keer:

AANGEVEN WELKE VERSIE VAN WORD ....... :rolleyes:

De verschillen tussen de laatste versie en eerdere zijn té groot ....
 
Hoi,

Ik zeg het nog maar een keer:

AANGEVEN WELKE VERSIE VAN WORD ....... :rolleyes:

De verschillen tussen de laatste versie en eerdere zijn té groot ....

Ehh.............. topicstarter schreef :
Dag allemaal:)

Ik heb een Excel database samengevoegd met een Word bestand.
In Excel had ik het europese datumsysteem met d/MM/JJJJ , maar als ik het dan samenvoegde in het Word document had ik het Amerikaanse systeem met de maand eerst:s Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik overal het Europese systeem heb?

ik weet dat dit topic al aan bod is gekomen maar ik heb office 2007 en deze versie wijkt nogal sterk af zodat ik er niet echt uitkom:s

Kan iemand mij helpen a.u.b.?

dank bij voorbaat!

én gaf daarbij tevens zelf al aan dat de 2007 versie nogal afwijkt van eerdere versies..............
Vandaar ook mijn screenshotje uit Word 2007. (Los van de vraag of dat gaat helpen)
 
Laatst bewerkt:
vaak werkt:

{MERGEFIELD geboortedatum \@dd-mm-yyyy}
 
Dag allemaal:)

Ik heb een Excel database samengevoegd met een Word bestand.
In Excel had ik het europese datumsysteem met d/MM/JJJJ , maar als ik het dan samenvoegde in het Word document had ik het Amerikaanse systeem met de maand eerst:s Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik overal het Europese systeem heb?

ik weet dat dit topic al aan bod is gekomen maar ik heb office 2007 en deze versie wijkt nogal sterk af zodat ik er niet echt uitkom:s

Kan iemand mij helpen a.u.b.?

dank bij voorbaat!

Hoi,

Klik in het nog niet samengevoegde hoofdocument in Word met de rechtermuisknop op de 'code' waar een datum moet komen. (in mijn voorbeeld heb ik het veld 'Gebdat' gebruikt)
Kies in het snelmenu voor 'Andere weergave'
De code van het veld wordt nu tussen accolades ge-arceerd weergegeven.
Voeg aan de code - dus vóór de afsluitende accolade de volgende opmaakvoorwaarde toe:
\@ "dd-MM-yyyy" \* MERGEFORMAT
 

Bijlagen

  • scrndump.jpg
    scrndump.jpg
    6,3 KB · Weergaven: 150
bedankt

het probleem is opgelost door het veld als tekst in te stellen ipv als datum
bedankt allemaal:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan