• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvoegen excelbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BennoKamphuis

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2001
Wie kan mij helpen ?
Vanuit een artikel database worden wekelijks 14 excelbestanden aangemaakt met steeds dezelfde opmaak, met een naam afgeleid van de tijd en datum aanmaak.
Een van de kolommen, "aantal", geeft het aantal van de artikelen in die regel weer.

1e: Deze bestanden wil ik tot 1 bestand samenvoegen middels een simpele methode.Nu kopieer en plak ik de bestanden onder elkaar.Dit is tijdsrovend.

2e:Indien "aantal" groter is dan 1 moet er van deze regel een gelijk aantal regels met de inhoud 1 bij "aantal" komen.
Nu doe ik dit met kopieren.

Wie heeft er een oplossing?

Bedankt voor je reaktie.

Dit is toch nog vrij omslachtig.
Is er niet een mogelijkheid om bijv. de veertien *.xls bestanden te selecteren en dan middels een macro o.i.d. samen te voegen tot een bestand?

Benno Kamphuis

Een macro in Excel werkt alleen maar binnen Excel, en niet in de windows verkenner. Maar waarom worden er eigenlijk 14 aparte Excel bestand aangemaakt, en niet 1 bestand met 14 tabbladen?

volgens mij zit er in de ASAPutilities (www.asaputilities.nl) een dergelijke functie.
Onder het submenuutje Import zit de optie:

"Merge files together in a new file" Hier kan je kiezen uit verschillende formaten (txt, csv, excel, Quattro Pro).

Deze bestanden (alleen de actieve werkbladen volgens mij) worden dan in een nieuw bestand samengevoegd (kan ook elk bestand op een apart werkblad).

Misschien is dit iets voor je...?

Succes,

Michael

Sorry,
maar de link is niet goed, het moet http://www.softinterface.com/ zijn en dan het programma ConvertXLS.
Met dit programma kan ik de 14 sheets in een handeling samenvoegen tot 1 sheet.
Een nadeel, helaas vrij duur in aanschaf.

samenvoegen excel bestanden

Beste mikekiwi,

Ik ben nu ook eenzelfde probleem aan t uitzoeken voor mijn vader.

Hij voor diverse redenen meerdere excelfiles met meerdere tabbladen nodig.

Nu moet hij een beknopte lijst gaan maken van alle tabbladen zodat er een overzicht op alfabet gemaakt kan worden.

Ik heb inmiddels ASAP geinstalleerd, maar deze kan maar een tabblad per keer verwerken.

Heb je al iets meer info over het programma ?
Ik ben ook niet zo goed in t engels.

Of heeft iemand anders een andere oplossing.

Hoi Benno,

Om dit voor elkaar te krijgen kun je het beste een stukje vba code schrijven. Misschien kun je wat voorbeeld bestanden uploaden, zodat ik je aanwijzingen kan geven. Zonder specifieke gegevens is het moeilijk om te vertellen wat je moet doen.

In het algemeen komt het er bij dit soort problemen op neer dat je door alle "Source" bladen heen "loopt", de relevante data er uit haalt, die eventueel nog verwerkt en vervolgens in een enkel "Destination" sheet de data plaatst. Programmatisch gezien is dit niet bijzonder ingewikkelt.

Hoi ExcelExpert,

Als bijlage een voorbeeld van het excel bestand.
Op de gelijke manier worden er 14 XLS-bestanden gegenereerd.
De namen van die bestanden zijn afgeleid van het tijdstip waarop ze zijn gemaakt, het begint altijd met "tblResult_********.XLS
De opmaak is steeds hetzelfde met ook steeds dezelfde
kolombenamingen.
De werkbladen met dezelfde datum in de naam moeten dan worden samengevoegd.
Daarna moet dan "regels kopieren" worden uitgevoerd.
Ik ben overigens zelf weinig bekend met VB.

Ik hoop dat je toch kunt helpen.

Bedankt alvast.

Volgens mij is het uploaden van het voorbeeld niet helemaal gelukt.

Overigens suggereert de naam "tblResult_... dat de gegevens uit een database afkomstig zijn. (en nu lees ik ook in je eerste bericht dat het uit een database komt... :p )

Als je toegang tot die database hebt, of kunt krijgen, dan kun je waarschijnlijk via Data -> Get External Data -> Create New Query de database opzoeken en de gegevens direct uit de database halen, en weergeven op de manier die je wilt.

Hallo MikeKiwi,

Bedankt voor je tip.

Ik heb inmiddels je ASAPutilitiestip geinstalleerd en het werkt perfect.
Mijn vorige oplossing werkte tijdelijk omdat het een commercieel program is.

Benno Kamphuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan