samenvoegen records naar meerdere bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen18

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Ik heb een excel bestand met 350 adressen. Deze wil ik samenvoegen naar word. Is het ook mogelijk om 1 adres op 1 pagina te krijgen en deze opslaan als 1 bestand?

Dus dan zou ik 350 word-bestanden krijgen met elk een ander adres.

Het lukt met wel om de 350 adressen samen te voegen tot 1 bestand maar het zijn afzonderlijke brieven.

Je kunt voor iedere samenvoeging het record kiezen dat je wil samenvoegen. Leuk klusje om dat 350 keer te doen en dan steeds een bestandsnaam te bedenken.
Waarom wil je het zo inefficiënt ?

Ik heb brieven die via de mail verstuurd moeten worden. Per email adres moet 1 brief (met specificieke gegevens) als bijlage verstuurd worden. Is er misschien een andere oplossing dan? Zoja, dan hoor ik het graag.

De jongelui van MS hebben ervoor gezorgd dat je de samengevoegde brieven meteen als bijlage van een email kunt versturen. Kijk maar naar het hulpscherm dat verschijnt bij afdruksamenvoegen, naar document kun je wijzigen in: naar email.

Ja, maar ik moet de brieven (350stuks) ook afzonderlijk archiveren en naar 350 verschillende email adressen sturen met elk een eigen brief + adres.

Mij lijkt het niet verkeerd eerst eens in een handleiding na te lezen wat afdruk samenvoegen precies is en kan.

Ik heb alle brieven met aparte adressen en specifieke gegevens met afdruk samenvoegen kunnen maken. In totaal heb ik 350 brieven maar elk brief moet eerst opgeslagen worden in de archief en daarna afzonderlijk via de mail verstuurd worden.

Als het niet met afdruksamenvoegen in 1x kan, waarmee dan wel?

Als je ze met 'afdruk samenvoegen' als emailbijlage verstuurt (zie mijn vorige suggesties) krijgen alle brieven/bijlagen een uniek kenmerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan