• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvoegen tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkDeBondt

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
6
Graag zou ik een oplossing bekomen voor volgend probleem (in dit geval kwartalen maar dit zou ook maandelijks kunnen) :

Op tabblad 1 staan gegevens uit de boekhouding - 1ste kwartaal (proef- en saldibalans) ;
tabblad 2 idem 2de kw, enz. tot tabblad 4 ;
De rekeningnummers komen niet noodzakelijk in elk kwartaal terug ;

Tabblad 5 moet nu door excel worden samengesteld (evenuteel via vba) :
Op tabblad 5 staan, met alle rekeningnummers in volgorde onder elkaar, de 4 kwartalen naast elkaar met als laatste kolom de som van de 4 kwartalen.
Zie een summier voorbeeldbestand in bijlage.

Indien er een (gemakkelijke) oplossing is in excel 2007, laat je dit ook weten ?

Hopelijk kunnen jullie mij nu ook verder helpen.

Alvast bedankt.

Dirk
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    23 KB · Weergaven: 40
Hi Dirk,

Welkom op het forum.

Dit kan met vertikaal zoeken.

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($A2;kw1!$A:$C;3;0));"";VERT.ZOEKEN($A2;kw1!$A:$C;3;0))

Dit plaats je in alle cellen van kolom C.
In kolom D dezelfde formule maar dan kw2 ipv kw1.

Greetz

Joske
 
Hallo,

Welkom op het forum.

Ik heb de getallen dmv formules in de cellen van werkblad 5 geplaatst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Dirk

Is het niet de bedoeling om de rekeningen op blad 5 samen te stellen, eerder dan de getallen? Indien niet, dan heb je al zeer mooie suggesties van de helpers hierboven :thumb:
 
inloggen ?

Bedankt Roncancio, maar als ik klik op de xls bijlage moet ik steeds "inloggen" maar verder geraak ik niet. Weet jij hoe dit kan opgelost worden of is dit omdat ik nieuw ben op dit forum ?

Ook bedankt aan de andere raadgevers en waarschijnlijk tot binnenkort
 
Bedankt Roncancio, maar als ik klik op de xls bijlage moet ik steeds "inloggen" maar verder geraak ik niet. Weet jij hoe dit kan opgelost worden of is dit omdat ik nieuw ben op dit forum ?

Ook bedankt aan de andere raadgevers en waarschijnlijk tot binnenkort

Je moet altijd eerst inloggen voordat je bijlages kunt downloaden of reacties kan geven op vragen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
inloggen ?

Roncancio,
Ik heb het bestand kunnen downloaden, weliswaar met firefox. blijkbaar een probleem met internet explorer 7.

Uw antwoord lijkt mij werkbaar. Ik ga me nu verdiepen in de formule...
Nogmaals bedankt :thumb:

Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan