• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvoegen van cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb een kolom met telefoonnummers die ik in een bestand wil importeren. Nu geeft het bij import problemen omdat het systeem ze als een getal ziet (maar dat moet tekst zijn) met het veranderen van de celeigenschappen red ik het niet. Er is me geadviseerd een (') accolade voor het nummer te plaatsen. Nu wil ik in een kolom accolades zetten en deze in een keer voor het telefoonnummer plaatsen, kan dit? Ik heb 0123456789 als telefoonnummer staan maar dat moet '0123456789 worden.
Vanzelfsprekend wil ik dat niet handmatig doen bij alk nummer afzonderlijk.

In a1 staat een getal in b1 zet je een accolade '

in c1 formule =b1&a1

Dit kopieeren naar onderliggende cellen.

Daarna kolom c selecteren en kiezen bewerken plakken speciaal, waarden plakken.

Knap als je 0123456789 als getal hebt staan want bij getallen wordt de 'voorloop'-nul automatisch verwijderd.

Maar om je getal om te zetten naar tekst kun je onderstaande formule gebruiken.
Het telefoonnummer staat in dit voorbeeld in B5.
Zet de formule in de kolom achter de telefoonnummers en trek deze naar beneden door.
Vervolgens markeer je de kolom en kiest kopiëren en dan plakken speciaal, waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan