• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvoegen van meerdere excel bestanden met meerdere extensies in 1 werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

ARCOV123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2014
Sinds enkele jaren heb en gebruik ik een macro die goed werkt. Inmiddels werk ik met Excel 2010 en ontvang ik verschillende excel files met de extensies ( *.xlsx ; *.xlsm ; *.xls

mijn macro kan niet de verschillende extensies verwerken

Samenvoegen div excel bestanden in 1 werkblad.png

Hopelijk kunnen jullie met een kleine aanpassing het mogelijk maken dat de macro dus diverse bestanden , met diverse extensies ( allemaal Excel) weer laten werken zodat in 1 werkblad dan weer de diverse tabbladen gevuld worden

alvast bedankt
Arco

Maak er eens *.xls* van, wie weet?

Hallo Cobbe , dat heb ik gedaan maar werkt niet - als je dit doet namelijk en de macro start dan toont hij alleen de files (excel files *.xls) en niet zoals je ziet met in excel starten en bestand openen (alle excel bestanden) Ergens is er dus een ""blokkade"' om alle excel files van een bepaalde extensie te tonen - Ik heb al geprobeerd All Excel files maar dat werkte ook niet

Bij mij toont die toch echt wel alle Excelfiles in een bepaalde directory.
Je zal misschien nog een instructie moeten inlassen om de directory aan te sturen.
Code:
Private Sub CommandButton10_Click()
 Dim Bestand As Variant
 Bestand = Application.GetOpenFilename("Excel Files(*.xls*), *.xls*", 2, "Open My Files", , True)
 For y = 1 To UBound(Bestand)
  Sheets.Add Type:=Bestand(y), After:=Sheets(Sheets.Count)
 Next
 End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan