• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen van velden met gelijke waarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter biga9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

biga9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2013
Goedemiddag forumleden,

Ik ben bezig de omzetten in kaart te brengen van de organisaties in mijn klanten bestand.
In kolom A,B zijn alle organisaties en in E,F de organisatie die eens iets hebben gekocht inclusief de omzet.
De organisaties in beide groepen hebben een organisatie code waaraan ze gekoppeld kunnen worden.
Totaal zijn er 12 organisatie, waarvan 5 al iets hebben afgenomen. Nu wil ik deze 5 organisatie (middels de organisatie code) koppel aan de 12.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Ik probeerde iets met vert.zoeken maar verder kwam ik niet.
In het Excel bestand is het iets duidelijker. |Zoals in tabblad 2 zou het eruit moeten zien.

Bijlagen

biga9, als je iets specifieker bent (ook in je voorbeeld) lukt het me wel om dit op te lossen.

r3000 alvast bedankt voor de reply!
De organisaties met dezelfde codes wil ik samenvoegen/koppelen. In mijn voorbeeld heb ik in kolom A,B organisatie code:"1024" (groen) en de organisatie die bij deze code hoort is "organisatie D". In kolom E,F heb ik ook organisatie code:"1024" (groen) en "organisatie D". De gegevens van E,F wil ik samenvoegen/koppelen aan A,B inclusief de bedragen (zoals je terug ziet in tabblad 2 van mijn bijlage). Zo kan ik zien welke organisatie nog niets hebben opgeleverd en kan ik ook zien aan welke ik het meest verdien.

Wat ik uiteindelijk wil hebben is een overzicht van de organisatie die al iets hebben afgenomen, en hoeveel organisaties nog geen producten hebben afgenomen (zodat ik extra aandacht aan deze groep kan besteden).
Ik hoop dat ik iets duidelijker ben geweest. :confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan