• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Ik probeer een formule uitwerken alleen kom ik er niet zo goed uit.

De bedoeling is dat de uitkomst van kolom D wordt getoond als kolom A doormiddel van verticaal zoeken een E bevat. Is de cel leeg dan de uitkomst van kolom B.

Voorbeeld
Bekijk bijlage Samenvoegen.xlsx

mvg

Kasper

Ik vind dat deze in de buurt komt van het gevraagde:
Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN(A2;Werkvorm;2;0)="E";VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Tabel2;4;0);(ALS(VERT.ZOEKEN(A2;Werkvorm;2;0)<>"";VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0);VERT.ZOEKEN(A2;Tabel2;4;0))&VERT.ZOEKEN(A2;Tabel2;2;0)&VERT.ZOEKEN(A2;Werkvorm;3;0)))

Alleen zie ik niet direct waarom op rij 8 een andere uitkomst zou moeten komen dan voor rij 2.

Bijlagen

Het kan voorkomen dat rij 8 niet wordt ingevuld. Dan zou ik graag de uitkomst uit kolom B willen laten zien.

Ik heb de formule die ik zelf gebruik aangepast.
Enige wat nog niet goed gaat is als kolom D leeg is waarde uit kolom B weergeven

Code:
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(A2;Werkvorm;2;0)="E";ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0));Blad1!D2;VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0)&" "&Blad1!B2)&ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;3;0));"";" "&VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;3;0));ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0));Blad1!D2;VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0)&" "&Blad1!B2)&ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;3;0));"";" "&VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;3;0)));"")

Volgens mij heb ik de formule gevonden

Code:
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(A2;Werkvorm;2;0)="E";ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0));ALS(Blad1!D2<>"";Blad1!D2;Blad1!B2);VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0)&" "&Blad1!B2)&ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;3;0));"";" "&VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;3;0));ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0));Blad1!D2;VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;4;0)&" "&Blad1!B2)&ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;3;0));"";" "&VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Werkvorm;3;0)));"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan