• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen voorwaardelijke tekst in één cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter SiCe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SiCe

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Is het mogelijk om gegevens uit kolom C welke aan de zelfde voorwaarde voldoen in kolom A of B samen te voegen, komma gescheiden, in één cel. Als het mogelijk is op blad2 en dan zo dat ook de waarde uit kolom A en B ervoor staan. (ik heb op blad2 gegevens ingevuld zoals het er dan uit zou moeten zien)

Bijlagen

In bijgevoegd bestand heb ik de gegevens van het 2e werkblad verwijderd. Door op de knop te drukken worden de gegevens aan het 2e werkblad toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de oplossing van bovenstaande vraag. Nu loop ik tegen het volgende aan: ik heb een bestand met de gegevens samengevoegd in kolom C, komma gescheiden, maar nu moet ik het bestand per code weer terug krijgen in de opmaak zoals het op blad1 in hbet voorbeeld bij mijn eerste vraag staat.
Is dit ook mogelijk d.m.v. een macro ?

Op het tabblad Terugzetten zit een knop waarmee de gegevens van Blad2 in het werkblad Terugzetten worden geplaatst (volgens het layout van Blad1).

Laatst bewerkt:
Dit is precies wat ik bedoel echter heb ik een bestaand bestand waarvan ik kolom A, C en R naar respectievelijk kolom A,B en C gesplits moet hebben. Is dit ook mogelijk?
Alvast hartelijk dank voor de genomen moeite.

Dag Roncancio, het bestand loopt vast als ik de macro uitvoer. Het bestand bevat ruim 4.800 records, kan dat een probleem zijn ?

SiCe zei:
Dag Roncancio, het bestand loopt vast als ik de macro uitvoer. Het bestand bevat ruim 4.800 records, kan dat een probleem zijn ?

Dat zou niet uit mogen maken.
Tenzij je zoveel kleuren in de records heb dat het aantal regels hoger wordt dan 65536.
In bijbehorend bestand heb ik een regel toegevoegd die in de statusbar (onderaan waar normaal gesproken staat "Gereed") de huidige rij wordt weergegeven.

Wellicht dat dat wat duidelijkheid schept over waar de fout zit. En vooral waarom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan