• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortex

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2009
Beste,

Ik ben momenteel nog een leek op het gebied van Excel. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb twee verschillende werkbladen met info die ik wil samenvoegen tot een nieuwe werkmap. Alle twee de werkbladen hebben dezelfde kolomnamen. In de eerste map heb ik alle data ( de hoofdlijst) en het overige blad bestaat uit gesorteerde data gearceerd met een kleur ( bijv. groen) dmv een autofilter. Hoe kan ik dit eenvoudige weg samenvoegen?

alvast bedankt,

Welkom op het forum ,
Blad1 bij Blad2 of omgekeerd ? , moeten er bepaalde zaken overschreven worden ? zijn er formules die in deze tabbladen staat ( een simpel voorbeeldje zonder gevoelige info met wat waar en ........; ) je zal zien dat dit vlugger gaat .

Welkom op het forum ,
Blad1 bij Blad2 of omgekeerd ? , moeten er bepaalde zaken overschreven worden ? zijn er formules die in deze tabbladen staat ( een simpel voorbeeldje zonder gevoelige info met wat waar en ........; ) je zal zien dat dit vlugger gaat .

Blad2 bij Blad1. De in Blad2 in groene kleur gearceerde gegevens - zonder formules -zijn gesorteerd met een autofilter uit het blad1. Blad1 bevat dus alle gegevens en Blad2 de gesorteerde gegeves uit Blad1. Deze wil ik graag samenvoegen in de orginele lijst (Blad1) .

Groet,

Voorbeeld:

Blad1 (Jan) Kolom a b c
Rij 1 2 3

Blad 2 ( Piet) Kolom d
Rij 4

Doel: Blad2( Piet) samenvoegen bij Blad1 ( Jan).

Alvast dank,

Laatst bewerkt:
De in Blad2 in groene kleur gearceerde gegevens - zonder formules -zijn gesorteerd met een autofilter uit het blad1. Blad1 bevat dus alle gegevens en Blad2 de gesorteerde gegeves uit Blad1. Deze wil ik graag samenvoegen in de orginele lijst (Blad1) .

Doel: Blad2( Piet) samenvoegen bij Blad1 ( Jan).

Alvast dank,

De gegevens in blad2 komen uit blad1 ( gefiltert ) dan moeten ze terug naar blad1 wel onder de naam Piet .

Ik vermoed dat er iets metde opmaak niet juist is > tabel opmaak maken of een draaitabel (?) .
Zet wat vergelijkbare gegevens in je bestandje en via de paperclips ( midden boven rechts naast het witte ventje ) kan je dat uploaden .

De gegevens in blad2 komen uit blad1 ( gefiltert ) dan moeten ze terug naar blad1 wel onder de naam Piet .

Ik vermoed dat er iets metde opmaak niet juist is > tabel opmaak maken of een draaitabel (?) .
Zet wat vergelijkbare gegevens in je bestandje en via de paperclips ( midden boven rechts naast het witte ventje ) kan je dat uploaden .

Ik heb een eenvoudig screenshotje toegevoegd.

Gr,

Bijlagen

Sorry maar ik heb het niet door wat je wil ,ik doe een poging .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is de bedoeling. Alleen in cel D2 & D3 moet het groen gearceerd zijn.
Hoe doe ik dit met grote aantal gegevens van werkblad Piet naar werkblad Jan? De gegevens van werkblad Piet komen uit een autofilter van werkblad Jan?

bedankt,

Dit is de bedoeling. Alleen in cel D2 & D3 moet het groen gearceerd zijn.
Hoe doe ik dit met grote aantal gegevens van werkblad Piet naar werkblad Jan? De gegevens van werkblad Piet komen uit een autofilter van werkblad Jan?

bedankt,

Selecteer cel D1 , rechtsonder komt een klein vierkantje , ga daar met de muiscursor opstaan tot je cursor een vette + word sleep maar beneden tot de gewenste cel D100 of verder ( de lege cellen zullen 0 aangeven ) voor de arcering kanje de voorwaardelijke opmaak gebruiken getal > of < dan en je kan in die opmaak voor acrering kiezen .
allé kheb vlug het bestandje aangepast

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Selecteer cel D1 , rechtsonder komt een klein vierkantje , ga daar met de muiscursor opstaan tot je cursor een vette + word sleep maar beneden tot de gewenste cel D100 of verder ( de lege cellen zullen 0 aangeven ) voor de arcering kanje de voorwaardelijke opmaak gebruiken getal > of < dan en je kan in die opmaak voor acrering kiezen .
allé kheb vlug het bestandje aangepast

Bedankt wederom. Nog een laatste verzoek zie nieuw geupload bestand Samenvoegen2:

De gegevens in werkblad Piet zijn het resultaat van een autofilter van werkblad Jan.
Nu wil ik werkblad Piet samenvoegen bij werkblad Jan. Hoe doe ik dit het beste?

alvast dank,

Bijlagen

Ik heb het nu vlug gedaan via paste ( selecteer ) op blad Piet dan naar bald Jan daar cel selecteren , rechtermuisklik > plakken speciaal < dan opmaak selecteren en dan terug een plakken speciaal en dan waarden selecteren => dus tweemaal plakken speciaal . Als alles in een vaste range zou staan kan er eventeel met VBA gewerkt worden .

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan