Samenvoegvelden anders in sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo, ik heb een document met daarop samenvoegvelden. Zover geen probleem. Maar als ik van het document een sjabloon maak zijn de samenvoegvelden niet in het juiste formaat. Ze worden dan weergegeven alsof er op de <<ABC>> toets (samenvoeggegevens weergeven) is gedrukt. Iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan oplossen?

JoZ

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat je eerst op <Alt>+<F9> moet drukken om de veldcode weergave terug te zetten naar normale weergave?

Michel, dat is juist. Of op het ABC toetsje in de balk. Vreemde is dat bij het document alles goed werkt en zodra ik het document opsla als .dot dan gaat het fout.

JoZ

Heb je de sjabloon al geopend, de veldweergave gecorrigeerd en vervolgens weer opgeslagen?

@Michel, ja dat heb ik ook al gedaan..... Het is overigens een document wat verschillende keren in een proces geopend wordt met hetzelfde samenvoeg bestand. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? (hoewel ik het dan vreemd blijf vinden dat de document versie wel goed werkt)

JoZ

Weet je zeker dat het een sjabloon is? Dat wordt, voor zover ik weet, maar één keer gebruikt, namelijk om een nieuw document te maken (op basis van... juist, de sjabloon!). En dat keer op keer.... Dus hoe je een sjabloon meerdere keren kan openen in een proces, mag je nog even uitleggen...

Je hebt gelijk, het sjabloon wordt alleen de eerste keer geopend. Dat wordt als document opgeslagen. En dat document wordt later in het proces nog een aantal keer geopend om gegevens toe te voegen via een userform. Dat userform heeft een aantal tabbladen en afhankelijk van de fase in het proces wordt het juiste tabblad getoond.

Wat ik trouwens ook nog steeds niet helemaal snap is hoe ik terug moet van het sjabloon naar het document. Stel: ik moet in het document (dus niet in de vb code) tekstueel iets wijzigen, als ik dan het sjabloon open (met de shift toets ingedrukt) dan heb ik op dat moment het door het sjabloon aangemaakte document. (Document1) Als ik daar dan iets wijzig en ik sla het op als.....ben ik de vb code van het sjabloon kwijt. (dus de userforms)

JoZ

PS overigens dank voor je reacties. Ik stel de hulp zeer op prijs.

Michel, nog even terugkomen op ALT-F9. Bij ALT-F9 veranderen de invoegvelden in {MERGEFIELD "veldnaam"}. Bij de ABC toets (in de Afdruk samenvoeg werkbalk) komt er <<veldnaam>> te staan. En mijn probleem, blijkt nu, is niet op te lossen door ALT-F9 maar alleen door op de ABC toets te klikken. (sorry voor de verkeerde informatie maar ik kon dit gister niet testen)

JoZ

edit: ik heb het opgelost, alleen een ander probleem(pje) gecreeerd. Ik laat bij het document op het eerste tabblad van het userform gegevens uit mijn samenvoegbestand tonen in labels. Zodra het een sjabloon wordt werkt dat op de één of andere manier niet meer. Dat heb ik opgelost door in de code 'hard" te verwijzen naar het samenvoegbestand. En die verwijzing zorgt voor alle ellende.....

Laatst bewerkt:
@ Michel, mag ik nog een keer van jouw kennis gebruik maken? Document met userform en daarop een multipage. Nu wil ik een vanuit een een dataset een label vullen bij het openen van het document. Dus iets als:

Forms.Userfom1.Multipage.pages(0).Controls.Label1.Caption = ds.DataFields.("veld")

maar dan werkend...haha

JoZ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan