SAMP : Scripting

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavalie

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
162
Goedendag Helpmij ers.. :thumb:
Bedankt dat jullie vrijwillig mensen willen helpen:o

maar nu heb ik een probleem ik weet HELEEMAAAAL Niks van scripts niet eens 1 ding!
en nu moet ik scripten bij SAMP:eek:
Nu ben ik het een klein beetje aan het leren.
Maar ik zit al lang te zoeken op internet alleen er zitten geen goeie uitleggen!
Er zit daar zeg maar zo`n soort prog.. Pawno
Als ik die open dan wil ik een script invullen..
bijvoorbeeld Menu(dat ik kan teleporteren enzow)
dat is deze script #include <a_samp>
PHP:
//defineren van de 4 menu's:
new Menu:TeleportMenu;
new Menu:LsTeleports;
new Menu:SfTeleports;
new Menu:LvTeleports;
 
public OnGameModeInit()
{
    SetGameModeText("TutorialGM by Sandra18[NL]");
    //Karakters plaatsen
    AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
    AddPlayerClass(93, 2494.4888, -1675.5619, 13.3359, 55.9011, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
 
    //Het maken van de menu's:
    //eerst maak je een nieuw menu aan met CreateMenu    
    TeleportMenu = CreateMenu("Kies een stad uit:",3,200,200,400,35);  
    //Vervolgens maak je de keuzes met AddMenuItem:
    AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "Los Santos"); // 1e keuze
    AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "San Fiero");  //2e keuze
    AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "Las Venturas");  //3e keuze
 
    LsTeleports = CreateMenu("Los Santos Teleports:",3,200,200,400,35);
    AddMenuItem(LsTeleports, 0, "GroveStreet");
    AddMenuItem(LsTeleports, 0, "Ls Vliegveld");
    AddMenuItem(LsTeleports, 0, "Hoogste Gebouw");
    
    SfTeleports = CreateMenu("San Fiero Teleports:",3,200,200,400,35);
    AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Wang Cars");
    AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Sf Vliegveld");
    AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Pier 69");
    
    LvTeleports = CreateMenu("Las Venturas Teleports:",4,200,200,400,35);
    AddMenuItem(LvTeleports, 0, "PirateShip");
    AddMenuItem(LvTeleports, 0, "Lv Vliegveld");
    AddMenuItem(LvTeleports, 0, "4 Dragons Casino");
    AddMenuItem(LvTeleports, 0, "Parkeergarage");
    
    return 1;
}
 
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
    SetPlayerPos(playerid,-812.0018,-1949.3617,9.3004);
    SetPlayerCameraPos(playerid,-816.4528,-1945.0082,9.0269);
    SetPlayerCameraLookAt(playerid,-812.0018,-1949.3617,9.3004);
    SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0);
    return 1;
}
 
 
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
    if (strcmp("/teleport", cmdtext, true) == 0)
    {
        TogglePlayerControllable(playerid, 0);  // zorg ervoor dat de speler niet meer kan bewegen
        ShowMenuForPlayer(TeleportMenu,playerid); // laat het menu 'TeleportMenu' zien
        return 1;
    }
    return 0;
}
 
public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
    TogglePlayerControllable(playerid, 1);  // laat de speler weer bewegen
    SetCameraBehindPlayer(playerid); // zet de camera achter de speler
    new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid); 
 
    if (Current == TeleportMenu) // check in welke menu je zit
    {
        switch(row) 
        {
            case 0: {ShowMenuForPlayer(LsTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 1
            case 1: {ShowMenuForPlayer(SfTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 2
            case 2: {ShowMenuForPlayer(LvTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 3
        }
    }
 
    if (Current == LsTeleports)
    {
        switch(row) 
        {
            case 0: {SetPlayerPos(playerid, 2481.5010,-1662.1470,13.3438); SetPlayerFacingAngle(playerid, 241.3432); }
            case 1: {SetPlayerPos(playerid, 1928.6345,-2457.9893,13.5391); SetPlayerFacingAngle(playerid, 129.8487); }
            case 2: {SetPlayerPos(playerid, 1563.1281,-1346.2808,330.0572); SetPlayerFacingAngle(playerid, 301.3620); }
        }
    }
       
    if (Current == SfTeleports)
    {
        switch(row) 
        {
            case 0: {SetPlayerPos(playerid, -1975.4209,291.0956,35.1719); SetPlayerFacingAngle(playerid, 231.8575); }
            case 1: {SetPlayerPos(playerid, -1191.5640,-400.4661,14.1484); SetPlayerFacingAngle(playerid, 330.6251); }
            case 2: {SetPlayerPos(playerid, -1713.7914,1334.8519,7.0468); SetPlayerFacingAngle(playerid, 294.0418); }
        }
    }
       
    if (Current == LvTeleports)
    {
        switch(row) 
        {
            case 0: {SetPlayerPos(playerid, 1999.9935,1521.5145,17.0625); SetPlayerFacingAngle(playerid, 342.4077); }
            case 1: {SetPlayerPos(playerid, 1724.4902,1610.0110,10.1314); SetPlayerFacingAngle(playerid, 104.1312); }
            case 2: {SetPlayerPos(playerid, 2037.3230,1007.3141,10.8203); SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.9229); }
            case 3: {SetPlayerPos(playerid, 2058.1492,2446.1331,10.8203); SetPlayerFacingAngle(playerid, 212.6783); }
        }
    }
    return 1;
}
 
public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{ 
    new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid);
    if (Current == LsTeleports || SfTeleports || LvTeleports)
    {          
        TogglePlayerControllable(playerid, 0); 
        ShowMenuForPlayer(TeleportMenu, playerid);
    }
 
    else 
    {
        TogglePlayerControllable(playerid, 0);
    }
    
    return 1;
}
Alleen waar moet ik die invullen gewoon bij new.pwn?
als ik dan compile doen is het 8 errors! want ik doe het na die ervoor staat..
wat moet ik nou een nieuwe maken ofzow?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan