Goedendag Helpmij ers.. :thumb:
Bedankt dat jullie vrijwillig mensen willen helpen
maar nu heb ik een probleem ik weet HELEEMAAAAL Niks van scripts niet eens 1 ding!
en nu moet ik scripten bij SAMP
Nu ben ik het een klein beetje aan het leren.
Maar ik zit al lang te zoeken op internet alleen er zitten geen goeie uitleggen!
Er zit daar zeg maar zo`n soort prog.. Pawno
Als ik die open dan wil ik een script invullen..
bijvoorbeeld Menu(dat ik kan teleporteren enzow)
dat is deze script #include <a_samp>
Alleen waar moet ik die invullen gewoon bij new.pwn?
als ik dan compile doen is het 8 errors! want ik doe het na die ervoor staat..
wat moet ik nou een nieuwe maken ofzow?
Bedankt dat jullie vrijwillig mensen willen helpen

maar nu heb ik een probleem ik weet HELEEMAAAAL Niks van scripts niet eens 1 ding!
en nu moet ik scripten bij SAMP

Nu ben ik het een klein beetje aan het leren.
Maar ik zit al lang te zoeken op internet alleen er zitten geen goeie uitleggen!
Er zit daar zeg maar zo`n soort prog.. Pawno
Als ik die open dan wil ik een script invullen..
bijvoorbeeld Menu(dat ik kan teleporteren enzow)
dat is deze script #include <a_samp>
PHP:
//defineren van de 4 menu's:
new Menu:TeleportMenu;
new Menu:LsTeleports;
new Menu:SfTeleports;
new Menu:LvTeleports;
public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText("TutorialGM by Sandra18[NL]");
//Karakters plaatsen
AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
AddPlayerClass(93, 2494.4888, -1675.5619, 13.3359, 55.9011, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
//Het maken van de menu's:
//eerst maak je een nieuw menu aan met CreateMenu
TeleportMenu = CreateMenu("Kies een stad uit:",3,200,200,400,35);
//Vervolgens maak je de keuzes met AddMenuItem:
AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "Los Santos"); // 1e keuze
AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "San Fiero"); //2e keuze
AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "Las Venturas"); //3e keuze
LsTeleports = CreateMenu("Los Santos Teleports:",3,200,200,400,35);
AddMenuItem(LsTeleports, 0, "GroveStreet");
AddMenuItem(LsTeleports, 0, "Ls Vliegveld");
AddMenuItem(LsTeleports, 0, "Hoogste Gebouw");
SfTeleports = CreateMenu("San Fiero Teleports:",3,200,200,400,35);
AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Wang Cars");
AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Sf Vliegveld");
AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Pier 69");
LvTeleports = CreateMenu("Las Venturas Teleports:",4,200,200,400,35);
AddMenuItem(LvTeleports, 0, "PirateShip");
AddMenuItem(LvTeleports, 0, "Lv Vliegveld");
AddMenuItem(LvTeleports, 0, "4 Dragons Casino");
AddMenuItem(LvTeleports, 0, "Parkeergarage");
return 1;
}
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid,-812.0018,-1949.3617,9.3004);
SetPlayerCameraPos(playerid,-816.4528,-1945.0082,9.0269);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,-812.0018,-1949.3617,9.3004);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0);
return 1;
}
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/teleport", cmdtext, true) == 0)
{
TogglePlayerControllable(playerid, 0); // zorg ervoor dat de speler niet meer kan bewegen
ShowMenuForPlayer(TeleportMenu,playerid); // laat het menu 'TeleportMenu' zien
return 1;
}
return 0;
}
public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
TogglePlayerControllable(playerid, 1); // laat de speler weer bewegen
SetCameraBehindPlayer(playerid); // zet de camera achter de speler
new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid);
if (Current == TeleportMenu) // check in welke menu je zit
{
switch(row)
{
case 0: {ShowMenuForPlayer(LsTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 1
case 1: {ShowMenuForPlayer(SfTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 2
case 2: {ShowMenuForPlayer(LvTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 3
}
}
if (Current == LsTeleports)
{
switch(row)
{
case 0: {SetPlayerPos(playerid, 2481.5010,-1662.1470,13.3438); SetPlayerFacingAngle(playerid, 241.3432); }
case 1: {SetPlayerPos(playerid, 1928.6345,-2457.9893,13.5391); SetPlayerFacingAngle(playerid, 129.8487); }
case 2: {SetPlayerPos(playerid, 1563.1281,-1346.2808,330.0572); SetPlayerFacingAngle(playerid, 301.3620); }
}
}
if (Current == SfTeleports)
{
switch(row)
{
case 0: {SetPlayerPos(playerid, -1975.4209,291.0956,35.1719); SetPlayerFacingAngle(playerid, 231.8575); }
case 1: {SetPlayerPos(playerid, -1191.5640,-400.4661,14.1484); SetPlayerFacingAngle(playerid, 330.6251); }
case 2: {SetPlayerPos(playerid, -1713.7914,1334.8519,7.0468); SetPlayerFacingAngle(playerid, 294.0418); }
}
}
if (Current == LvTeleports)
{
switch(row)
{
case 0: {SetPlayerPos(playerid, 1999.9935,1521.5145,17.0625); SetPlayerFacingAngle(playerid, 342.4077); }
case 1: {SetPlayerPos(playerid, 1724.4902,1610.0110,10.1314); SetPlayerFacingAngle(playerid, 104.1312); }
case 2: {SetPlayerPos(playerid, 2037.3230,1007.3141,10.8203); SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.9229); }
case 3: {SetPlayerPos(playerid, 2058.1492,2446.1331,10.8203); SetPlayerFacingAngle(playerid, 212.6783); }
}
}
return 1;
}
public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid);
if (Current == LsTeleports || SfTeleports || LvTeleports)
{
TogglePlayerControllable(playerid, 0);
ShowMenuForPlayer(TeleportMenu, playerid);
}
else
{
TogglePlayerControllable(playerid, 0);
}
return 1;
}
als ik dan compile doen is het 8 errors! want ik doe het na die ervoor staat..
wat moet ik nou een nieuwe maken ofzow?
Laatst bewerkt door een moderator: