Samsung 3D-televisie 3D-brillen werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste mensen,

Enkele maanden geleden heb ik een Samsung 3D-televisie gekocht (UE32D6200 32 inch) en ik heb er dit weekend 3D-brillen voor gekocht (SSG-P31002), ook van het merk Samsung.
Op de website staat duidelijk aangegeven dat de brillen geschikt zijn voor de D6000 en hoger en ook in de handleiding wordt aangegeven dat de brillen geschikt zijn voor 2011 Samsung televisies.

Echter, wanneer ik de brillen aanzet en de TV in 3D-modus zet, heb ik twee opties om uit te kiezen. Namelijk boven/beneden of links/rechts. Beide opties geeft hetzelfde resultaat, een beeld wat met de 3D-bril op, niet wordt omgezet in een fatsoenlijk beeld. Ik kijk dus nog steeds naar verkeerde, omgedraaide beelden, en zie alles dubbel (zelfde als zonder de bril). De brillen werken wel, want wanneer ik mijn ene oog dichtdoe zie ik de ene laag scherper, en andersom.

Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen?
Ik kan er geen, maar dan ook echt GEEN enkele ondersteuning over vinden (ook niet op Samsung) en ik kan ze ook niet bereiken, want ze zijn alleen door de week beschikbaar (op tijden dat ik geen tijd heb om te bellen o.i.d.)

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Claudia

Beste ClaudiaWD,

De Instelling die jij gebruikt (links/rechts en onder/boven) is alléén van toepassing op 3D materiaal, zoals bijvoorbeeld een 3D Blu-Ray of een 3D YouTube video. Heb jij de brillen al getest met echte 3D video bestanden?

Als jij gewoon 2D materiaal in 3D wil bekijken adviseren wij jou om de televisie in te stellen op de 2D naar 3D modus.
Dit kun jij als volgt doen: Menu > Beeld > 3D > 3D modus > 2D-3D

Graag horen wij of het gelukt is.

Sander
Samsung Webcare

Beste Samsung webcare,

Bedankt voor de reactie. Helaas heb ik op mijn televisie niet de mogelijkheid om 2d - 3d te kijken. Ik heb alleen de instellingen links/rechts en boven/beneden.

Ik wilde de brillen gebruiken om games te spreken op mijn xbox360 (mass effect3), en daarin zit geen 3d functie.
Maar het is dus zo dat ik nu wel gewoon films ed kan kijken die ik koop? Zitten daar speciale eisen aan?

Beste ClaudiaWB,

Onze excuses voor ons vorige antwoord. Deze optie zit inderdaad alleen in de toestellen vanaf de 6500 serie.

Als jij de beschikking hebt over een Blu-Ray speler en de films 3D zijn kun jij deze uiteraard in 3D bekijken. Op de film zelf staat in de meeste gevallen of het om een 3D film gaat.

Sander
Samsung Webcare

Beste Samsung Webcare,

Bedankt nogmaals voor je antwoord. Ik baal er wel een beetje van eerlijk gezegd, want ik heb een 3D televisie gekocht, waar ik dus eigenlijk niets meer mee kan als een gewone LCD televisie? Hiervoor had ik een oudere LG (geen 3D), waarop ik met behulp van mijn Xbox 360 wel eens een 3D-filmpje bekeek met brilletjes van de bioscoop (wegwerp-brilletjes). Dat werkte prima, en in feite is de huidige situatie exact hetzelfde.

Waarvoor zijn die links/rechts, boven/onder functies dan? Want ik heb nu én een '3D' televisie gekocht van 600 euro, én 3D-brillen van 110 euro, terwijl ik het met mijn oude tv in feite hetzelfde kan?

Ik zou ook graag willen gamen in 3D.

Met vriendelijke groet,

Claudia

Beste Claudia,

Met jouw televisie kun je echte 3D content bekijken via bijvoorbeeld een Blu-Ray speler.

De functies 'Top-Bottom' en Side by Side' hebben te maken met de manier waarop de 3D beelden worden weergegeven. In principe kiest de televisie zelf aan de hand van de 3D-bestanden welke functie het beste is.

Sander
Samsung Webcare

Ik heb ook contact opgenomen via e-mail met Samsung, en via hun heb ik te horen gekregen dat mijn huidige brillen 'niet geschikt zijn' voor mijn televisie.
De volgende brillen zijn echter wel geschikt:
- SSG 3700CR
- SSG 3300CR
- SSG 3300GR
- SSG 3700GB

Wat is dan het verschil met die brillen? Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit een stomme streek van jullie vind. Mij wordt namelijk overal verteld dat het een 3D televisie is, waarmee ik met de 3D functie 3D kan kijken, maar dat is eigenlijk gewoon totale onzin. Ik wilde een 3D-televisie, en heb nu dus 600 euro weggegooid voor een tv waar ik net zoveel mee kan als een tv van 120 euro. Bedankt.

Beste Claudia,

De brillen die jij hebt zijn waarschijnlijk brillen voor buitenlandse toestellen. Wij adviseren jou dit op te nemen met jouw verkoper om te kijken of je deze kan omruilen voor brillen die compatibel zijn met jouw televisie.

Jouw televisie beschikt over een 3D functionaliteit. Dit wil zeggen dat het toestel 3D materiaal correct kan weergeven. Dit is met een televisie zonder 3D functionaliteit niet mogelijk.

Sander
Samsung Webcare

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan