Samsung 830 SSD 256GB benchmark ver onder opgegeven maat

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste lezers,
Ik dacht net bij me zelf: "Laat ik eens een benchmark doen van mijn SSD" Dus die heb ik gedaan met de Samsung Software het resultaat:

Code:
1ste test: Sequential Read (MB/s): 165
2de test: Sequential Read (MB/s): 189
1ste test: Sequential Write(MB/s): 157
2de test: Sequential Write (MB/s): 186
1ste test: Random Read (IOPS): 5308
2de test: Random Read (IOPS): 5725
1ste test: Random Write(IOPS): 2996
2de test: Random Write(IOPS): 8313
De Test Range (MB): 1024
I/O Size - Sequential (KB): 128
I/O Size - Random (KB): 4]

En bij AS SSD Benchmark:

Code:
Sequential Read (MB/s): 225.13
Sequential Write(MB/s): 195.88
4K Read (MB/s): 19.60
4K Write (MB/s): 30.56
4K-64Thrd Read(MB/s): 21.91
4K-64Thrd Write(MB/s):54.03

Total score: Read: 64
Total score Write: 104
Total score R/W: 209

Ik denk niet dat dit goede resultaten zijn vergeleken met dit:
Wie kan mij helpen met dit probleem ik heb tenslotte niet voor niks voor deze SSD gekozen
De AHCI staat aan in mijn BIOS
Windows 7 AHCI fix is ook goed
er staat bij AS SSD Benchmark wel "pciide - bad" ik weet niet wat dit betekend maar als jullie dat kunnen uitleggen, heel graag!
Kan iemand mij vertellen wat er moet gebeuren om de opgegeven waardes te halen?
Heel erg bedankt en een fijne jaarwisseling!
Tim

Laatst bewerkt:
Aha, dat pciide - bad zegt al meer dan genoeg: je BIOS staat dus niet op AHCI ook al denk jij dat van wel! De scores laten dit tevens zien ;)

Ooh hoe kan dat dan? dat heb ik net wel gezet

Geen idee hoe dat kan, misschien dat je AHCI registry tweak niet goed is gegaan? Ik raad in ieder geval altijd een schone installatie aan wanneer je op een SSD overstapt en dat je voor de installatie op AHCI zet. Dat werkt het beste en dan krijg je vrijwel nooit problemen.

Tevens nog een vraag: staat er bij AS-SSD de regel boven de capaciteit (=de regel onder pciee-bad) een OK en is die regel groen?
En tot slot: hoe ben je overgestapt op je SSD? Schone installatie? Gekloond?

Die is groen.
ik ben overgestapt met schone installatie. De register tweak stond standaard op AHCI.De AHCI heb ik net veranderd in de bios.
weet jij misschien wat ik moet veranderen om het wel een Ahci te hebben?

Laatst bewerkt:
Zowel in de BIOS als in de registry in windows moet het goed staan. Als je zeker weet dat het nu goed staat moet je nog maar eens een benchmark draaien ;)

Is goed al zometeen kijken

Ik heb plotseling bezoek gekregen, ik denk dat ik moet morgen regel hartelijk bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is gelukt het staat op AHCI de snelheden zijn rond de 250 mb/s dus wat moet ik nog meer veranderen?
weet je trouwens ook hoe je een error 43 moet oplossen op mijn GTS250? Dat heb ik er vandaag bij gekregen, zonder dat ik iets had gedaan. Lekker begin van 2013 :-(
Bedankt,
Tim

Laatst bewerkt:
heb je de ssd met een sata600 kabel aangesloten op het moederbord?
en heb je de juiste sata600 aansluiting op het moederbord wel gebruikt?

Met de kabel doe was meegeleverd, ik gebruik de Asus P6T Deluxe als mb

Kabel is prima waarschijnlijk, SATA3 kabels zijn fabeltjes, SATA-kabel = SATA-kabel ;)

Je hebt geen SATA3 zie ik, dus 250MB/s is het maximum. Laat anders nog even een benchmarkje zien hoe de SSD nu presteert.

EDIT: je hebt hopelijk wel een rode SATA aansluiting gepakt voor de SSD toch? Die andere aansluitingen moet je niet pakken, dus zijn daar niet geschikt voor (langzame controller).

Heb een 840 en het maakt geen ... uit of de controller nu op ahci of ide modus staat, alleen harde schijven hebben nut bij de NCQ van AHCI, overigens.

Maare, welke firmware staat er op die schijf?

@ langepier: dat is niet waar, SSD's hebben heel veel baat bij AHCI, harde schijven juist minder. Echter is het wel zo dat het verschil tussen een HDD en een SSD in IDE-modus merkbaar veel groter is dan het verschil van SSD in IDE naar SSD in AHCI terwijl laatstgenoemde echt vele malen sneller is omdat de SSD dan opgevraagde bestanden parallel aan kan leveren!

U zegt? tis serial, wordt niets parallel geleverd.

Je leest ook niet, hier maakt het geen ... uit waar die controller op staat, schrijven is zelfs hoger, AHCI regelt alleen de NCQ, waar een ssd weinig mee doet en de poort, indien het wordt ondersteund, is hot-swappable, that's all.
Met harde schijven erbij kun je hem wel aanzetten, die maken wel gebruik van de NCQ, vooral die hebben daar baat bij.

Veel plezier met je SSD in IDE modus, voor de hoogste prestaties moet je hem in ieder geval AHCI ;)

Dat was een niet zo handige opmerking, dat geef ik toe. Maar je moet niet gaan adviseren dat IDE modus even snel is als AHCI wanneer je een SSD in je systeem hebt, dat is gewoon verkeerd advies ;)

Haha das jammer op te horen, dat ik geen nieuwere sata heb

dat geeft niet hoor, dat je geen SATA3 hebt, je SSD zal nog steeds prima functioneren ;) Het enige waarmee je SSD de bandbreedte vol zal trekken is met sequential read/write, de random read & write zijn daarentegen veel belangrijker: hierdoor voelt je systeem zo snel aan en reageert het ook snel. Met die random read trek je de SATA2 band net vol.

Oké
mooi
het probleem is trouwens ook met de videokaart opgelost, de twee kaarten kunnen na oud en nieuw niet meer met elkaar samenwerken :-(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan