Samsung 830 SSD 256GB benchmark ver onder opgegeven maat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was een niet zo handige opmerking, dat geef ik toe. Maar je moet niet gaan adviseren dat IDE modus even snel is als AHCI wanneer je een SSD in je systeem hebt, dat is gewoon verkeerd advies ;)

AHCI and SSDs
Typically, many hardware review sites, as well as SSD manufacturers are recommending that AHCI mode is used with SSD drives. However, we have run our own tests here in the forum, and we believe this is misleading, only where SSD drives are used independently (ie not in a RAID array).

AHCI mode as previously explained enables NCQ (native command queuing) which is really not required for SSDs as they do not need optimising in this way as there is no physical movement of heads or platters. In many cases, it can actually hinder SSD performance, and even reduce the lifetime of your SSD.
Uit, http://forum-en.msi.com/faq/article/ide-sata-and-ahci-all-you-need-to-know
Tis geen advies maar een constatering.
En vertel eens waardoor dat volgens jou dat dan sneller zou moeten zijn.

Om eerlijk te zijn is hij wel sneller met AHCI kijk maar naar het resultaat.
voor de verandering zou je het ook eens op AHCI moeten zetten en dan een paar benchmarks doen

Het is ook niet voor niets dat fabrikanten AHCI modus adviseren, wat dat artikel ook doet melden waar lange pier naar verwijst ;)

Om eerlijk te zijn is hij wel sneller met AHCI kijk maar naar het resultaat.
voor de verandering zou je het ook eens op AHCI moeten zetten en dan een paar benchmarks doen
Staat bij mij ook op AHCI mode omdat er nog een paar harde schijven bij hangen, gaat om dat er dingen geroepen worden die niet kloppen, bij mij maakt het geen ... uit waar de sata controller op staat.

daar heb je maar 1 woord voor LOL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan