Samsung A70 snelheid

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Beste
Ik heb een oude Samsung A70 en gebruik die op de bovenverdieping, 1 etage hoger dan mijn Asus RT-AC87U router staat.
In die router heb ik de 2.4 en 5G dezelfde SSID naam gegeven zodat alles automatisch de juiste bandbreedte pakt.
Zo heeft mijn bekabelde laptop een snelheid van 1000Mbps, ook de bekabelde PC die boven staat en mijn Samsung S23 Ultra halen die snelheid.

Maar de A70 haalt beneden een snelheid van 448Mbps en boven slechts 339Mbps.
Is die snelheid ruim voldoende om met die 339Mbps te streamen of is dit maar net voldoende en kan dit soms storingen veroorzaken?

gr Bram

a) Wat houdt je tegen om het te proberen? Kost helemaal niks en beter dan een theoretische beschouwing van theoretische wifi snelheden in een onbekende omgeving
b) Dit is de snelheid die je mag verwachten van een ouder toestel op de 2,4GHz band. Tenzij je er 8K 3D beeld mee wilt gaan streamen zal het werken
c) Door gebruik van 2,4GHz haal je tijdens gebruik de snelheid van je 5GHz netwerk omlaag

Ik heb deze vraag gepost omdat ik deze GSM gebruik tijdens de trainingen met de hometrainer icm Kinomap, een app waar je interactief mee kunt fietsen, kijkend naar een video.
In die video berg op = zwaarder trappen enz. Daarvoor heb ik dus de PC nodig en de GSM.
Video wordt weergegeven op een 55inch scherm.

Maar omdat ik in Excel een macro heb geschreven welke mijn data, per seconde, van de Franse server inlees en deze data elke seconde over die video zet, treed er elke dag wanneer ik begin te sporten, ergens rond 90 seconde nadat ik ben gestart, een freezer op en staat de Excel macro ongeveer 20 seconden stil, de video loopt wel door (PC). Die freezer is maar eenmalig en wanneer ik 2 uur sport laat die zich niet meer zien.
Daarmee trek ik de conclusie dat het niet aan de macro ligt, dat is immers een lus van 1 seconden die rondgaat en dus elke seconde dezelfde code uitvoert. De PC maakt middels Chrome een bekabelde verbinding met de Franse server, de GSM ook maar middels Wifi.
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik weet niet meer waar het aan kan liggen, vandaar mijn vraag.

ik kan het nog proberen met mijn S23 Ultra ipv de A70, die Ultra heeft wel 5G.

Terug
Bovenaan Onderaan