Samsung BF940 2ms.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lange Pier

Inventaris
Lid geworden
30 dec 2005
Ben nu in het bezit van bovenstaande TFT, na jaren lang tegen een Compaq 9500 19" gekeken te hebben, maar wat mij opvalt is dat bij het verschuiven van b.v. de pagina van Helpmij, dat je een soort ghost onder de letters zie, wat je niet hebt met scrollen, maar dat gaat dan ook schoksgewijs.

Ook de kijk hoek is nogal vast, je ziet al vrij snel van opzij dat er een gelige gloed aan de witte vlakken verschijnen.

Zijn er nog instellingen die anders moet zetten om deze verschijnselen te verminderen of zal ik er aan moeten wennen.

Met alles op hoog, heb ik er geen last van, maar dat is behoorlijk fel, hij is juist bedoeld tegen vierkante ogen, dat werkt idd, ze zijn nu zeshoekig.:eek:

Ook de oplossingen over de V-Sync en alle dvi instellingen van de videokaart, hielpen niet, wordt de boel vaak wat waziger van.

Als je een oplossing hebt laat het me dan ook even weten.
Ook ik heb dit scherm gekocht en bijna een week in bezit.
Op zich een heel goed scherm. Stukken beter als mijn oude CRT Liyama Vision Master Pro 452 19"
Maar toch treed er ghosting op ( als je gaat zoeken en zeer goed kijkt, bij mij dan ).
Weet niet of ik spijt moet hebben, mijn eerste keus was een Liyama 19 "LCD

Er staat idd van alles op tweakers net forum.
Ook ik zal eens stoeien met de RTA instelling, 75 Hz en V-sync.

Je ziet het bijna niet, alleen een donker en of grijs klein objekt tegen een hele witte flakte.
Dit gebeurt bij mij bij het spelen van BF2 vooral in de map Wake Island als ik met een viegtuig over de horizon ( deze is hier zeer wit/grijs ) lijn scheur en bochten maak.
En dan alleen bepaalde objekten zoals de flaggen. Dat is het enigste wat ik heb kunnen ontdekken.
Dus er kan toch ghosting optreden onder bepaalde situaties.
Is het erger bij jouw dan klopt er wat niet.
Ik kan er net mee leven omdat dit het enigste is wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken.
Het is altijd de ****** dat je na veel inspannig er weer achteraf achter komt nadat je het geld al uitgegeven hebt.

Hier een uittreksel uit het GOTfrag hardware forum :

http://hardware.gotfrag.com/portal/story/34117/?spage=3

So does the 940BF ghost? Here’s the simple response: sorta but not really. The 940BF will only ghost in a very specific situation, and even then it will barely be noticeable. In almost any situation, you’d swear you were playing on a CRT. Every single movement is completely fluid, and you won’t notice a single ghost until you have a dark object move on a light-gray background. In this situation, the dark object, oddly enough, leaves a white ghost, a brighter color than the background it’s moving against. So basically, a grenade being thrown through the air on a map that’s overcast, like dod_donner, leaves a white contrail on it. This is not something to worry about though. The first reason is that this specific situation isn’t the most common thing in the world and it doesn’t directly affect any gaming situations. Secondly, it took us two weeks of playing on this thing to notice it. Once you know what to look for, it’s easy to see. However, it’s such a small problem compared to what we witnessed on that abysmal lan monitor that we can’t fault Samsung for it.

Laatst bewerkt:
Tja, ben er nu aan gewend, en ik zie het alleen als ik een textvlak scroll, met de instellingen voor contrast en helderheid op laag, bij maximaal, zie ik het niet, en in games ook niet, MagicColor, staat uit.

Ben nu een tijdje bezig met dit scherm en kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Na diverse pogingen om het scherm beter in te stellen voldoet het scherm perfect.

Alleen het meegeleverde programma om de kleuren te calibreren sucked gigantisch.
Aleen maar porblemen gehad.

Verder heb ik dit scherm nog vergeleken met Dell en Acer en HPtjes.
Dan zie je toch dat dit een zeer goede koop was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan