Samsung CLP 300 print licht/bespaart toner

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry14

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hoi,

Mijn Samsung CLP 300 doet het prima en print tekst en foto's super mooi. Alleen wil ik hem ook gebruiken om printplaat lay-outs mee uit te printen. Hier print hij echter iets te licht voor. Als ik bijvoorbeeld een zwart vlak print is het aan de randen donker zwart en in het midden wat lichter, kan ik hier wat aan doen?

Hier zie je hoe het eruit ziet:
d8695450.jpg

En voor de geïnteresseerden het resultaat op het printje:
403921d3.jpg

Wij moesten deze printbanen voor zover ik weet op transparanten tekenen/printen..
Kalkpapier is geloof ik ook een optie, maar of dit met een normale printer bedrukt kan worden weet ik niet.

Je kan, als je afgedrukt hebt ook het negatief (want dat is het..) tegen het licht houden en bijkleuren met een zwarte (merk)stift.

EDIT: ik zie dat er ook nog letters op je resultaat afgebeeld staan, waar belicht je mee, en gebruik je er een tijdschrift of een krant voor om het geheel aan te drukken?

Laatst bewerkt:
Sorry, misschien had ik er nog bij moeten zetten da het een laserprinter is. Ik belicht dus niet, maar ik breng de toner over van glad papier op het koper van de print. Daarna etsen, dan sla je dus het belichten en ontwikkelen over.

Het als foto afdrukken maakt geen verchil...

Dan nog blijf ik het raar vinden dat er letters in je resultaat staan, en geef ik de raad om alles nog es na te gaan met een merkstift en het nog es te proberen.
Heb je het altijd gedaan met deze printer?

Nee ik heb het nog nooit gedaan met deze printer, daarom was mijn vraag ook of ik hem donkerder in kon stellen. Die letters zijn toch niet zo raar? Ze zijn gewoon van koper. (er is op de foto nog niet geëtst hè!)

ah, vandaar..

Maarre, kijk es bij je printereigenschappen, daar kan je veelal instellen op welk materiaal je print en met welke kwaliteit (bij jou in het geval de intensiteit)

Als je de printer zou instellen op bijvoorbeeld een hogere kwaliteit papier, zou deze in principe betere (zwartere) afdrukkwaliteit moeten produceren..

EDIT: je probeert uiteraard wel zwart te printen met alleen maar Zwart? niet dat ie standaard op kleur staat?

Laatst bewerkt:
Ok ik zal morgen even kijken, ik kan grijstinten instellen maar dat had niet veel zin.

EDIT: Ik had even gekeken, niet werkt in de instellingen :(

EDIT2: Ik zie nu wat je bedoelt met de letters haha! Dat is omdat ik het op tijdschriftpapier heb geprint, dat werkt het beste :P

Laatst bewerkt:
Even offtopc waarvoor mijn excuses.
Ik heb ook een CLP300 gehad. Deze was defect en is vervangen. Ik heb nog wel diverse toners over. Een 4-tal voor ruim 90% vol, een nog nieuw en een paar voor ?? % vol. Daarnaast ook nog twee waste-containers die goed zijn. Deze mogen gratis naar degene die er nog wat aan heeft.... Iets voor de TS? Eventueel een reactie via mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan