Samsung datakabel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
samsung sgh-e330

hallo de drivers er op gezet geen vraagtekens meer dat is perfect,
maar nu kan ik nog geen verbinding maken met de computer,nu kijk ik op het stekkerje van de kabel staat er onder for sam e700 weet iemand of dat kabeltje niet goed is voor mijn samsungsgh-e330
alvast bedankt voor de moeite die jullie gedaan hebben voor mij.

Dat de drivers voor de 730 en de 330 hetzelfde zijn was me al opgevallen, ook al waren ze op een verschillende plaats te vinden op de website, maar als er geen vraagtekens bij staan is de driver passend bij de kabel. Dezelfde uitvoering kabel zal wel voor meerdere toestellen gebruikt worden.

Het eerste dat je moet gaan installeren en configureren nu is de PC Link software, en kijken of je daarmee verbinding kan maken met je telefoon. Eventueel kijk je nog eens op dezelfde pagina/link die je voor de driver hebt gebruikt voor andere versies van de PC Link software.

Succes,

Tijs.

samsung sgh-e330

hallo tijs een vraagje ik heb zitten kijken op die side zitten kijken
moet ik het progr handset managerer afhalen
of ook de modem,sorry ik ben al een vutter en snap het niet helmaal
als het kan wat makkelijker uit te leggen, ik heb dat progr er op staan handset manager
maar hij kan geen verbinding krijgen met de gsm.

hallo tijs een vraagje ik heb zitten kijken op die side zitten kijken
moet ik het progr handset managerer afhalen
of ook de modem,sorry ik ben al een vutter en snap het niet helmaal
als het kan wat makkelijker uit te leggen, ik heb dat progr er op staan handset manager
maar hij kan geen verbinding krijgen met de gsm.

Beide toestellen (E730 en E330) kunnen als snelste (internet-)verbinding GPRS gebruiken. Dat betekent een max. snelheid van 171.2kbps, wat ongeveer 16 kilobyte / seconde is. Vergelijk: ADSL 2 Mbit download, wat ongeveer 200 kilobyte / seconde is.

Zie hier voor de achtergronden van GPRS.

Gebruik je hem als 'normaal' faxmodem, dan haal je normaal gesproken niet meer dan 1 kilobyte / seconde.

Je moet dus (met een toestel als die van jullie) wel heel 'lichte' e-mails krijgen en versturen, danwel hele 'lichte' webpagina's bezoeken om je toestel te willen gebruiken als GPRS modem of 'normaal' faxmodem. Bovendien zijn hier nog extra kosten aan verbonden, als je het GPRS netwerk gebruikt (ipv. belminuten, zoals bij gebruik als faxmodem).

Het lijkt mij dus niet zinvol om hem als modem te gebruiken.

Wellicht zinvolle toepassingen zijn PIMS (om je toestel resp. voor je afspraken, telefoonklapper en agenda te gebruiken) en Contacts Copier om de NAW en andere gegevens tussen je pc en telefoon te synchroniseren (= op beiden op gelijke stand te hebben),

Deze functies zijn gecombineerd te vinden in de handset manager, welke daarom misschien te prefereren is, en die bovendien nog de mogelijkheid geeft geluidsbestanden en andere (multimedia-) bestanden op je mobiele telefoon te zetten.

Ik heb geen van beide toestellen, maar als de software werkt, zou ik gaan voor de handset manager ipv. de losse andere software. Er zijn trouwens handleidingen (in Adobe Acrobat Reader formaat (.pdf)) voor zowel de Cable driver als de Handset Manager in het Nederlands aan te klikken op de links die ik gegeven heb.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan