samsung e2370 herkent mp3 en fotos niet op micor sd kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrystel73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2011
hoi,

ik heb een samsung e2370 en heb daarbij een micro sd kaartje gekocht.
Nu heb ik 'm in de telefoon geformateerd en er vervolgens via de card-reader foto's en muziek opgezet ( van een audio cd een wma bestand gemaakt met mediaplayer)
Als de sd weer in mijn toestel plaats kan ik ze wel terugvinden maar als ik de foto of het liedje wil openen krijg ik de melding : het bestand wordt niet ondersteunt.
Wat doe ik fout!!

M.b.t. je muziek heb je al wat aangegeven: Die is van het .WMA soort (dus NIET van het .mp3 soort).
M.b.t. die foto's heb je niet aangegeven welke soort die zijn: .GIF, .PNG, .JPG, .TIF, .BMP, ...
NL handleiding van je apparaat: hier
NL specificaties van je apparaat: hier (klik op 'tabblad' Specificaties).

Het is maar net welke soorten muziek- en fotobestanden door die samsung worden ondersteund.
M.b.t. muziek: Vlgs. de NL-specificaties zou ook WMA ondersteund moeten zijn, maar ik kan van hieruit niet beoordelen wat er (blijkbaar) met jouw WMA bestand evt. mis zou. In de UK-specificaties staat er echter alleen AMR en MP3 als ondersteund.
Probeer dus eens enkele .MP3 bestanden erop te zetten, en kijk of de telefoon daarmee wel overweg kan.
M.b.t. foto's: In de specificaties wordt niet aangegeven welke soorten worden ondersteund. Ik zou vermoeden dat .png, .jpeg, .jpg, .gif en .bmp bestanden ondersteund zouden zijn, gegeven dat in Java-spelletjes die formaten blijkbaar gebruikt mogen worden op je telefoon (bron: hier).

Mij is niet duidelijk of je gewoon (muziek-/foto-)bestanden via de computer op de SD-kaart kunt zetten of dat je verplicht bent om PC Studio/PC Sync (klik op Software) te gebruiken om muziek en foto's (en nog meer ook) te synchroniseren/overbrengen van de computer naar de telefoon en andersom. Je zou dus ook die PC Studio/PC Sync software nog kunnen uitproberen om foto's en muziek over te zetten op de telefoon.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu echt mp3 bestanden van gemaakt en het werkt!!

Bedankt voor de aanwijzingen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan