Slauerhoff
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 mei 2007
Onlangs kocht ik een Samsung Digimax L70. In het begin was ik er wel tevreden over. Vooral Close Ups waren/zijn haarscherp. Maar na verloop van tijd begon ik me er aan te ergeren dat rechte lijnen krommingen worden/werden. Vooral foto's van gebouwen en interieurs (de kozijnen bijvoorbeeld) werden hier aardig door verprutst. Als proef heb ik een foto genomen van een muur en een schutting van ongeveer twee meter afstand met standaard instelling (auto). Ik vond de vertekening dermate hinderlijk dat ik dacht dat er sprake was van een defect en ben er mee naar de winkel terug gegaan inclusief de foto's. Hij ligt nu bij de fabrikant/importeur. Hier op vooruitlopend zijn er twee mogelijkheden:
1. Er is inderdaad een defect (van de lens denk ik dan) en dan is er in principe niks aan de hand.
2. De vertekening is inherent (hoort er bij volgens de fabrieksnormen) aan het toestel. Veel mensen zullen bij gemiddeld 'kiekjesgebruik' het niet opmerken en ik zou dan 'bovengemiddeld opmerkzaam' zijn.
Ik ben erg benieuwd naar het commentaar van mensen die verstand hebben van fotografie en de bijbehorende techniek. Alvast bedankt
1. Er is inderdaad een defect (van de lens denk ik dan) en dan is er in principe niks aan de hand.
2. De vertekening is inherent (hoort er bij volgens de fabrieksnormen) aan het toestel. Veel mensen zullen bij gemiddeld 'kiekjesgebruik' het niet opmerken en ik zou dan 'bovengemiddeld opmerkzaam' zijn.
Ik ben erg benieuwd naar het commentaar van mensen die verstand hebben van fotografie en de bijbehorende techniek. Alvast bedankt