Samsung - Fisheye Effect

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik naar de foto's van crash kijk, begrijp ik dat hij de standaard lens [50mm] heeft gebruikt en daarna heeft INgezoomd [dus richting 100mm is gegaan]...
Jij hebt UITgezoomd, richting groothoek, dus richting 30mm....
In het groothoekbereik is er altijd sprake van enige kromming... maar de "tonvorming" is hier inderdaad wel wat hoog......
Ik neem aan dat in de "middenstand" alles wel normaal is?
Als je nu erg sterk inzoomd, krijg je dan het omgekeerde ["kussen"] effect?

Weet ik niet ... het ding ligt ter reparatie/beoordeling bij de fabrikant/importeur ... :o Maar als ik hem weer terug heb of eventueel een nieuwe dan zal ik het eens proberen. Die muur van mij is ook van een huurhuis .. ze gebruiken zeker overal de zelfde stenen .. :shocked:

Wat is TS? Mijn toestel neem ik aan ..

Laatst bewerkt:
TS=Topic Starter in dit geval ben jij dat.:)
(diegene die de vraag stelt)

Als het goed is krijg ik morgen mijn toestel terug. Ik zal dan even melden hoe dat afloopt en dan de vraag op opgelost zetten.

Ik heb het toestel gister terug gekregen met de uitkomst die ik al vermoedde. De reparateur vindt de vervorming normaal en raadt me aan iets in te zoomen omdat de vervorming het grootst is in de 'groothoeklensstand'. Ik vind de vervorming toch wel ernstig (gevoelsmatig) en ben naar een fotovakhandel gegaan. De fotograaf heeft de foto's bekeken van de muur en de schutting en twijfelt of de reparateur gelijk heeft. Hij heeft me aangeraden meerdere fotoos van de schutting te nemen met een statief met toenemende zoomstand. Hij wil dan wel voor me beoordelen in hoeverre de vervorming (ab)normaal is. Dus dat ga ik doen. Wordt vervolgd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan