Samsung G3 Station 1,5TB Externe Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyInge

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
20
Hoi,

Heb een Samsung G3 station gekocht en heb hierop onderandere films gezet.
Nou wilde ik deze aansluiten op mijn DVD speler zodat ik op die manier makkelijker die films kon gaan bekijken.
De aansluiting is via USB, maar hij geeft aan dat er geen data op staat.
Moet ik eerst wat op de HDD zetten wil ik deze kunnen zien via de DVD speler of hoe werkt dit precies?
Heb al gezocht op internet naar antwoorden, maar kan niks vinden.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten en alvast bedankt voor de moeite!
 
om welke dvd speler gaat het. ondersteund de dvd speler de bestanden wel? misschien dat je de films in een map moet zetten met een bepaalde naam. bijvoorbeeld "movies" of "videos.
 
Heb een LG LH-W551 DVD speler.
Zal wel eens proberen om het in zo'n mappen te zetten.
Er staat wel een afbeelding bovenop mijn speler dat hij DIVX e.d. kan afspelen dus dat zou eigenlijk het probleem niet moeten zijn denk ik....?
 
Laatst bewerkt:
Heb geprobeerd ze in mappen te zetten, maar krijg het echt niet voor elkaar.
Hij geeft aan dat er geen data is.
Snap er niks van :confused:
 
hij ondersteund wel de nfts of fat32. en is de schijf niet te groot, het kan namelijk zo zijn dat die maar tot een bepaalde grootte ondersteund.
 
Als het goed is moet hij gewoon fat32 en ook ntfs accepteren staat het logo van microsoft windows op afgebeeld.
Nog nooit gehoord dat de schijf te groot is om geaccepeert te worden door de dvd speler?
Is dit ergens op te zoeken?
 
ik heb het zelf wel eens gehad dat de grootte van de hdd het probleem was. ik weet zelf nu niet meer wat het probleem kan zijn.
 
Hoe ben je er dan achter gekomen dat het de grote van de HD was?
 
Kan iemand mij hiermee nog helpen?
Hoe kan ik erachter komen dat de grote van de Harddisk het probleem kan zijn?
Of hoe kan ik het oplossen zodat de Harddisk wel gezien wordt?
 
Gebruik je meerdere partities op de HDD?
Als je meerdere partities gebruikt en de films op de 1ste partitie zet werkt het waarschijnlijk wel.
Al1 moet de DVD speler wel de file system ondersteunen. (bijv. Fat32/NTFS)
Ook moet de DVD speler het filmformaat onderstuenen. (bijv. WMV/MPEG4/MOV)
Als de externe hdd/ssd gebruik maakt van een gpt (global unique identifier - partition - table) moet de DVD speler dat ook onderstuenen.
Als de schijf bijvoorbeeld 2tB of groter is, is de kans groot dat de hdd/ssd gebruk maakt van gpt. Dit wordt al1 ondersteund in besturingssystemen vanaf 2010.
Windows 7 ondersteund deze partition table. Als dit het geval is kun je via
rechtermuisknop computer
beheren
schijfbeheer
rechtermuisknop op de schijf en dan aanpassen.
 
Denk dat ik me schijf zal moeten omzetten naar FAT32, hij is nu NTFS.
Misschien werkt hij dan wel.
Bovenop mijn DVD speler staat het windows logo dus neem ik aan dat dat erop duid dat het wel FAT32 ondersteund.
Heb op mijn laptop windows7 ultimate 64bit draaien, gaat dat geen probleem vormen dat de schijf dan FAT32 wordt of maakt dat geen verschil?
 
Als je verder geen mapbeveiligingsopties en het beveiligen van het delen van mappen via het netwerk gebruikt hoort het g1 problemen op te leveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan