Samsung Galaxy S plus (GT- I9001)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankbrinky

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo,

Mijn telefoon heeft de laatste tijd steeds meer keuren.
heb hem nu zon 1 jaar en 7 maanden en heb 2 jarig abbo. Dus moet er nog tijdje mee door.
Nou wou ik de Firmware update doen (ik heb nu 2.3.3) maar hij zegt via het programma van Samsung KIES dat er geen nieuwe Firmware update beschikbaar is.
terwijl ik internet gelezen heb dat mensen de Samsung Galaxy S Plus hebben upgedate naar 2.3.6..
Weet iemand wat de laatste update is voor dit toestel?
Zoja, hoe kan ik die er dan opzetten?

Gr. Frank

Hoi Frank,

Wat je kan proberen is de telefoon updaten via wifi, oftwel OTA ( over the air)
INSTELLINGEN>OVER DE TELEFOON>FIRMWAREUPDATE

Als dat ook niet lukt, heb je waarschijnlijk een aangepaste rom, of een buitenlandse ( met nederlandse taal )
Mocht je bekend zijn met het flashen van de telefoon, dan kun je HIER de juiste firmware downloaden.

Wel even registreren voordat je kunt downloaden.

Laatst bewerkt:
Hee Rickvi68 bedankt voor je reactie. Als ik dat doe (bij mij INSTELLINGEN>OVER HET TOESTEL>SOFTWARE-UPDATE) dan zegt die GEEN UPDATE BESCHIKBAAR)

Als dat ook niet lukt, heb je waarschijnlijk een aangepaste rom, of een buitenlandse ( met nederlandse taal )
Mocht je bekend zijn met het flashen van de telefoon, dan kun je HIER de juiste firmware downloaden.

Wel even registreren voordat je kunt downloaden.
Hoe ik het bovenstaande zou moeten zou ik niet weten..
Is dit makkelijk te leren of is dit illiaal ofzo.. wil ik allemaal wel ff weten voordat ik zoiets.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb em zelf ook. Er is wel degelijk een update beschikbaar die veel mankementen oplost en de telefoon sneller maakt. Zoals random uitvallen et cetera. Is jouw telefoon gesimlockt, en zo ja, op welke provider?

Ik denk zelf dat je em toch zelf moet gaan flashen als Kies en Software-update weigeren...

Ik denk wel dat hij gesimlockt is.. heb hem via abbo gekocht bij T-mobile. Kan ik dit nog ergens controleren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Frank,

Bij nader inzien zou het niet kunnen updaten ook kunnen liggen aan de T-Mobile rom, erg slordig van ze, maar het kan zo zijn.

Wat betreft de simlock; je kunt dat even uitproberen met een ander simkaartje van een andere provider te plaatsen, als die niet gepakt word heb je waarschijnlijk een simlock.

HIER een link naar een evt. unlock code van T-Mobile. ( stap 2)

Mocht je het aandurven om de nieuwste firmware te flashen, dan moet je even doorlezen.
Ik zeg er wel bij dat alles wat op de telefoon staat nu gewist word, dus misschien eerst een backup maken van alles wat je wil bewaren.

Download eerst 2 bestanden, 1 is de FIRMWARE, en ten tweede ODIN.
De eerste link die ik gegeven heb, is van de GT-I9000, dus die moet je niet hebben, sorry.

Als je de downloads klaar hebt, moet je als eerste de firmware uitpakken, en dan hou je een .tar bestand over, goed onthouden.
Vervolgens start je ODIN op, en zorg je ervoor dat de telefoon in DOWNLOAD MODUS staat. ( home-knop, volume naar beneden-knop, en de power-knop tegelijk indrukken totdat je in het scherm ziet staan DOWNLOAD )
Dan sluit je de telefoon aan op de pc.
Als het goed is zie je nu in het scherm van ODIN in het vakje ID:COM dat de telefoon is verbonden bv. COM 4 ( zie foto 1 )
Als dat zo is, klik je op de knop PDA, en blader naar het bestand wat je zojuist hebt uitgepakt. ( JW5_JV6_JW4.tar)(foto 2)
Zodra dit gedaan is ben je klaar om te flashen, maar wees ervan overtuigd dat het vinkje bij REPARTITION weg is!!!!(foto 3)
Heel belangrijk.
Dan een schietgebedje;-), en klik op start. (foto 4)
Dit kan een paar minuten duren, en zodra hij klaar is word de telefoon opnieuw gestart.
Het zou kunnen dat de telefoon blijft hangen op het startscherm.
Als dat zo is moet je m even resetten, home-knop, volumeknop omhoog, en de powerknop tegelijk indrukken.
Dan kom je in het recovery menu, en daar selecteer je met de volume knop, wipe user data, en vervolgens wipe cache.
Dan selecteer je reboot en zal de telefoon doorstarten.
Succes!!!:thumb:

odin connectie.jpgODIN tar bestand.jpgre partition uit.jpgstart.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Frank,

Als je je goed aan de te nemen stappen houdt, kan er eigenlijk weinig misgaan.
Zorg er wel voor dat de telefoon goed opgeladen is 70/80%.

Voor de zekerheid zou ik in taakbeheer van alle KIES-gerelateerde processen even beëindigen.
Dat hoeft niet, maar als je bv. geen connectie krijgt in ODIN ligt dat aan de draaiende processen...

Even over dat schietgebedje, flashen is altijd met risico, als het fout gaat is het nog wel te verhelpen, maar dat vergt wat meer handelingen.
Redenen waarom het fout kan gaan; de verbinding valt weg, of slechte verbinding, accu niet genoeg opgeladen, re-partition stiekem toch aanvinken...
Dus als je je zelf overtuigd hebt van dat je de juiste stappen - die ik heb aangedragen- hebt genomen, komt het goed.

Succes, en laat even weten of het gelukt is, ben benieuwd!!!:thumb:

Oke Rick,
Dankje dat wou ik horen. Ik ga het nu doen. k laat het wel weten hoe het gegaan is.
Gr.

Even een aanvulling, wou ik niet in mn laatste bericht zetten, want de kans is dat je dat niet meer in de aangepaste manier kan lezen...

Zorg ervoor dat je niet de eerste link gebruikt om de firmware te downloaden, die is van een Galaxy S, en de tweede link die ik gaf is van de S PLUS.

hoe kun je aan de PC zien wanneer die klaar is ja of neeklaarb.png zie foto..
Telefoon is niet vanzelf opnieuw opgestart ..

Is het misschien niet handig om effe van joun mail adress ofzo te hebben, dan kan ik wat makkelijker wat vragen en snellere reactie :P

GR

Laatst bewerkt:
Hoi Frank,

In het vierkante vak boven de connectie COM 4, zou je een blauwe voortgang moeten zien en als het flashen klaar is een groene met het woord PASS er in.
Ik heb je een privé bericht gestuurd trouwens.

Hoi Rick,

Ik zie geen prive bericht. en kan blijkbaar ook niets sturen.
Maar ik zie nou dit scherm..klaarb.png ik heb stap voor stap gedaan wat je zei.
Moet ik hem ff loskoppelen en opnieuw proberen?

Laatst bewerkt:
Hoi Frank,

Je hebt m wel in download modus gezet..?, hij zou nl. hier een duidelijke voorgang moeten laten zien, eerst in blauw, dan als het klaar is groen met het woord pass ERIN.
Mijn email adres is info a+staartje erbee punt org
Moderator: ik haal m zo weg.

Laatst bewerkt:
Ok,

Zou t moeten doen.

Ok, probeer eerst eens of de telefoon überhaupt door start, want ik vermoed dat de simlock roet in het eten gooit.

NB. Als je op mijn profiel naam klikt Rickvi68 krijg je de mogelijkheid om een E-mail te versturen, probeer dat eens even.

start hem net opnieuw op
Kan hem nou gewoon weer gebruiken.. dus weekniet wat er nou mis is gegaan
dan moet ik hem dus eerst simlockvrij maken ? of laten maken ?

Lijkt me handig ja, als je het zo gedaan hebt zoals ik zei, zou het normaal gesproken lukken.
Ik heb het al tientallen keren gedaan, altijd succesvol, maar nog nooit met een simlock.
Dus...
Ik zal nog eens even rondkijken of dat daadwerkelijk het probleem is, en zal je berichten erover.
Ben er overigens blij om dat de telefoon het nog doet...voel me toch verantwoordelijk.

Hoi Frank,

Oeps...blijkt dat ik het verkeerde flash programma heb gebruikt, ik ben nu bezig de juiste bestanden te verzamelen, ben met een half uurtje klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan