Samsung Galaxy S2 Exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

112remco112

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Berichten
187
Hallo,

Ik wil graag mijn contact-personen exporteren naar mijn email. Is hier ook een mogelijkheid voor? En anders kan het ook wel naar mijn simkaart, maar hoe kan ik dan het controleren of alles er dan ook gewoon opstaat.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
Hee Remco,

Als je naar instellingen gaat en vervolgens naar Account en Sync's, vind je daar "Google" Selecteer deze en zorg dat sync contacten aan staat. Je toestel zal nu over je wifi of mobiel internet je contacten met je google account syncen.. Deze kan je vervolgens via Gmail benaderen, of via contacts.google.com. Ook kan je deze hier exporteren naar Excel of iets dergelijks om een lokale kopie te hebben.

Let op dat je je contacts dan wel als Google contact opslaat, of je contacts eerst omzet naar google contacts. Dit kan je doen door je contacten lijst op te vragen en vervolgens op de menu knopt te drukken en te kiezen voor samenvoegen met google.

Gr,
 
Dat eerste begrijp ik nog wel, maar de 2e alinea snap ik niet. Kan je dit anders op een iets andere manier uitleggen?
 
haha geen probleem:

Voordat je toestel je contacten naar Google zal zetten, zullen je contacten wel eerst als "Google Contact" gemarkeerd moeten zijn. Dit omdat je toestel onderscheid maakt tussen contacten van applicaties, je sim kaart en online contacts. Je kunt zodra je in je contacten lijst via menu aangeven de contacten te willen samenvoegen met Google, zodra je dit doet worden al je contacten gemarkeerd als google contact en zullen deze online gesynchroniseerd worden. Het grote voordeel is als je een nieuwe android neemt je contacten ook automatische meekomen.
 
Ik snap het nu wel, maar als ik dit doe behouden ze dan wel hun nummer etc.? En wat gebeurt er dan eigenlijk?
 
Ja alle inhoud blijft bewaard, Een sim Contact blijft een Sim contact, echter krijgt deze alleen de toevoeging dat het ook een google contact is en hierdoor online beschikbaar wordt. Alle huidige eigenschappen van je contacten zullen bewaard blijven. Je kan dit zien, als je nu in je contacten lijst kijkt zal er rechts naast de naam een icoontje van google, een sim kaartje of mogelijk iets van skype of fb of iets staan, dit geeft aan welke type contact het nu is, zodra de samenvoeging gedaan is zullen ze allemaal een extra google icoontje hebben. Stel dat ze dat reeds hebben zou alles al via contacts.google.com beschikbaar moeten zijn.
 
Oke, bedankt voor de informatie, bij de volgende pause ga ik het even testen. Je hoort straks meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan