Samsung Galaxy S2 valt spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen Dinsdag een witte Samsung Galaxy S2.
Het toestel is sinds Dinsdag na ongeveer een halve dag gebruiken begonnen met uitvallen.
Tot nu toe is hij ongeveer 8 keer uitgevallen, wat heel erg vervelend is.
Waar hij ook is, op de tafel of in mijn broekzak, hij valt spontaan uit.
Hij valt alleen uit als ik hem in stand-by heb, oftewel het scherm gewoon zwart is en ik het toestel niet gebruik.
Als ik hem gebruik heb ik nog geen last gehad van uitvallen.
Het toestel draait op Android 4.0.4 en ik heb hem van Telfort.

Kunnen jullie mij hiermee helpen? Het toestel is namelijk nog gloednieuw dus het is wel raar, maar heel veel mensen hebben dit probleem.
Ik heb alleen nog geen echte oplossing kunnen vinden. Iemand had de batterij en sim een dagje eruit gehaald, dus dat proces voer ik nu ook uit.

Bedankt!

Mvg,
Rajeev

Als je hem net hebt, dan moet Telfort hem gewoon omruilen ivm een DOA ;)

Ze willen hem niet omruilen. Ze willen hem wel repareren maar dan ben ik hem wel lang kwijt.
Vele die het probleem ook hebben zitten op Android 4.0.4.
Zal ik wachten tot 4.1 update of gewoon laten repareren?

volgens mij moet jij gewoon een nieuw toestel krijgen. Het toestel is binnen een week kapot gegaan.
Volgens mij is de regel dat als het toestel binnen een week kapot gaat dat hij dan omgeruild wordt voor een nieuw toestel.

Ik heb ook een S2 met android 4.04 en heb nog nooit last gehad van een uitvallende toestel

Weet je zeker dat het een hardware bug is? Veel mensen die van 4.0.3 naar
4.0.4 gaan hebben dit probleem ook....

Hardware(binnenin toestel) is niet aanpasbaar hé via software update:)

je hebt een nieuw mobo nodig voor je telefoon maw het binnenste gedeelte moet vervangen worden.

Hmm oke, wel jammer dat veel mensen dit hebben en dat het voor een gloednieuw toestel van zo een prijs toch dit als probleem geeft.

EDIT: Ik heb een uur of 2 geleden gelezen dat het probleem KAN worden opgelost door de batterij eruit te halen en de contacten in en uit te veren.
Ik heb dit inmiddels gedaan en het probleem is TOT NU TOE opgelost. Mocht het probleem zich weer voordoen meldt ik het wel. Dan weten we dus of er echt iets kapot is.

Iig iedereen bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Het probleem is hiermee zeker niet opgelost, ik denk dat ik mis was.

het kan software zijn ook (herrinering: mijn smartphone viel ook uit(heel af en toe, weinig last van) en na een sw update was dit opgelost), maar het kan wel een aantal maanden duren voordat die sw update zal beschikbaar zijn anders moet je hem binnenbrengen (2j garantie).

Laatst bewerkt:
Hmm oke. Probleem is nog niet opgelost, telefoon is weer uitgevallen...

Ik heb net gelezen dat Android 4.1 Jelly Bean deze maand wordt uitgebracht, maar komt hij ook voor de Galaxy S2?
Zo ja, wanneer?
Inmiddels hebben veel mensen die KPN gebruiken (Telfort is van KPN) dit probleem hebben.
Misschien heeft het met het netwerk te maken? Ik zal eens proberen zonder sim rond te lopen een dagje.
Misschien heb ik wel een nieuwe sim kaart nodig, deze is toch al wel 3 jaartjes oud.

Laatst bewerkt:
Ik kan beter wachten op de officiële update die ik via Samsung Kies kan downloaden, maar wanneer komt deze voor mijn telefoon?

Ik word het namelijk nu echt zat met dat uitvallen.

Sommige zeggen ook dat het aan KPN ligt, Telfort is van KPN, maar als ik de simkaart eruit haal, valt hij na een half uur of zo weer uit.

Echt jammer, verder is het een toptoestel.

Dit kan nog lang duren vooraleer de update officieel is, maar nu kan je hem ook al downloaden (als ik problemen heb installeer ik dat altijd op voorhand)

Nog nooit rare toeren mee beleefd.
KPN heeft daar niks mee te maken, zuiver software probleem.

Mvg gast0187

Mijn garantie zal neem ik aan dan wel vervallen als ik er geen officiële software op boot?

Maar deze versie is al uitgebracht door samsung, alleen is het nog in zijn proefperiode(de software nog testen)

Alleen mag je geen gekraakte,gehackte,onofficiële software installeren voor vervallen garantie.

Toestel updaten valt daar wel onder garantie hoor!

Een versie in pre-release kunnen bugs inzitten (normaal niet) en valt normaal onder garantie.

Dit is een betrouwbare update: http://www.sammobile.com/2012/11/15/i9100xxlsj-–-galaxy-s-ii-android-4-1-2-jelly-bean-test-firmware/

Wanneer samsung iets doorstuurt is dat pas als ze 100% zeker (zo goed als toch) er geen bugs in zitten.
Ik heb goede ervaringen met pre-release versies en nog nooit rare toeren mee beleefd.

Laatst bewerkt:
Hmm oke. Zal ik voor de zekerheid morgen Telfort even bellen?

Telfort heeft niks met je software-probleem te zien.(ze zullen daar lachen:P)

Software problemen dienen door samsung zelf opgelost te worden.(geen operators of diensten die abbo's aanbieden)

Klopt, maar hoe weten wij zeker dat het software is?

Eerder gaf je aan dat het ook hardware kon zijn, en dat kan zeker zo zijn.

Maar aangezien vele mensen dit probleem hebben/hadden, is de kans kleiner dat het hardware is lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan