Samsung galaxy tab 3(10.1) Inschakelen WiFi Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2015
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik problemen met mijn Samsung tablet.

Wanneer mijn tablet uit is geweest, op vliegtuigstand heeft gestaan of uit is gevallen wegens een lege batterij, disconnect de tablet van de wifi en krijg ik deze met geen mogelijkheid weer geconnect. Dit probleem houdt nu al een tijdje aan en de tablet is zelfs al terug geweest naar de fabrikant zonder result(wifi werkte wel bij de fabrikant)

Ik probeer via: Instellingen - Draadloos, de WiFi in te schakelen maar wanneer ik het schuifje overhaal van 0 - I, blijft de tablet "inschakelen" melden, waarna het automatisch weer op uitgeschakeld staat. Soms lijkt de tablet of het WiFi instellingsprogramma ook te hangen. Vaak lost dit probleem zich inderdaad zelf op doordat ik na een aantal dagen ineens de wifi wel weer kan inschakelen en het netwerk kan kiezen. Maar dit hoort volgens mij niet en is zeer irritant en frustrerend. Heeft iemand een oplossing? of een zelfde probleem meegemaakt met de Samsung Galaxy tab 3(10.1)? Ik zou dit graag lezen en weten hoe dit op te lossen is.

Met vriendelijke groet.

Hallo, Welkom op het Helpmij.nl forum.

Om verschillende redenen kan dit gebeuren;

BlueTooth kan storen omdat het de zelfde antenne gebruikt. Reset de Router en selecteer in de instellingen van de router een ander WiFi kanaal, de 5 GHz band zou de beste moeten wezen en op de 2,4 GHz band, ingeval u die voor apparaten in huis moet gebruiken of niets anders heeft, een laag kanaal kiezen. Bluetooth zit namelijk op kanaal 11.

Sluit toepassingen eens die de verbinding nodig hebben zoals synchronisatie tools.

Controleer of de tablet de juiste tijdzone gebruikt.

Ik ga er daarbij maar vanuit dat de tablet het bij de reparateur inderdaad goed deed, dus dat er omgevingsfactoren zijn.

Alle voorgestelde fixes geprobeerd...helaas zonder resultaat. De tablet blijft "inschakelen" melden...ook na een aantal keren herstarten. Er is ook al een softwarematige en hardwarematige reset gedaan.

De WiFi werkt dus wel maar deze optie wil niet opnieuw ingeschakeld worden?

Ga dan eens naar Instellingen > WiFi en tip op de Menu toets, links van de Stop knop onderaan. Kies in het contextmenu, wat verschijnt, voor Geavanceerd. Maak daar de WIFi altijd ingeschakeld, ook in slaapstand. Nu zou in ieder geval de verbinding de zelfde moeten blijven en zonder moeite weer ingeschakeld worden.

Op dit moment werkt de Wi-Fi niet...omdat het niet ingeschakeld kan worden...Ik zie ook helemaal de routers in de lijst niet. Bij geavanceerd staat inderdaad altijd ingeschakeld laten bij slaapstand.

Laatst bewerkt:
De lijst van beschikbare routers kan je niet zien wanneer WiFi niet ingeschakeld wordt.

Probeer om de Systeem Caché te wissen.
De persoonlijke instellingen en bestanden verdwijnen daar niet mee.
Houdt de Volume omhoog knop en de Aan knop tegelijk ingedrukt.
Tot de opties verschijnen. Navigeer met de volumeknop naar Caché wissen.
Gebruik de Aan knop om te bevestigen.
Start de tablet na het wissen opnieuw op door de Aan/Uit knop te gebruiken.

Doet ook Bluetooth het niet, dan is de tablet misschien een keer gestoten en de verbinding met de antenne los geraakt. In dat geval zou ik even in alle richtingen schudden en kijken of het niet inschakelen daar verband mee houdt.

Bluetooth werkt gewoon. Alle opties geprobeerd die u aangaf..apparaat is ook teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook na dit wordt de wifi niet ingeschakeld. Frustrerend dit.

Ik heb het gelezen, inderdaad alles al geprobeerd.
Het moet wel een hardware fout zijn. Een kapot netwerk onderdeel. Dus is dit het probleem van de winkel als het nog onder de garantie valt. Ook als de garantietermijn al is verstreken kunt u volgens het consumentenrecht vergoeding krijgen omdat een apparaat moet doen wat je er van kunt verwachten. De winkelier is verantwoordelijk. Zonder WiFi is een tablet onbruikbaar. In dat geval moet u met de winkel onderhandelen over hoe lang het artikel zou moeten meegaan. U betaalt hiervan een evenredig deel. Zij kunnen de tablet dan eventueel onderzoeken om na te gaan of dat normaal gebruikt werd. Dit is mijn laatst mogelijke advies. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan