Samsung Galaxy Y Android sd kaart blanco of beschadigt

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb eindelijk de stap naar een android telefoon gemaakt, de Samsung Galaxy Y om precies te zijn.
Nou blijft de telefoon mijn sd kaartje weigeren, blanco of beschadigde kaart meldt hij steeds.
De telefoon heeft al tig keer geformatteerd, mijn laptop met micro-sd adapter ook, ook in cmd met chkdsk /r...
chkdsk was gelijk klaar en vond geen fouten.

Heeft iemand wat tips?

PS: hoe sluit je de telefoon aan op een pc?
Heb de kabel erin, maar er gebeurt niks, de telefoon laadt wel op maar verder niks.
Tig forums hebben het over mounten, en usb verbinding selecteren in de telefoon, maar dat zit dan ergens anders dan bij instellingen of niet in Android 2.3?
Ik ben van Beltonen naar 'Over deze telefoon' gegaan, maar er staat niets over USB, pc, koppelen of iets wat erop lijkt?

Laatst bewerkt:
Hangt er van af, ff gooogelen how to root samsung galaxy y
Let op: je bent wel je garantie kwijt en het is op,eigen risico

Ik neem aan dat je met wifi toegang maakt met je telefoon als je thuis bent. Het is dan namelijk ook mogelijk om zonder kabel toegang te krijgen met je telefoon.
Als je het programma airdroid installeert op je telefoon kun je via je browser toegang krijgen tot je telefoon mocht het niet lukken met een kabel.
Airdroid kun je gewoon via play store installeren.
Heb zelf ook een android telefoon maar zit ondertussen op android 4.0.3 dus hoe dat precies zit met de usb weet ik niet meer.

Heb je al een ander sd kaartje geprobeerd?

PS: hoe sluit je de telefoon aan op een pc?
Heb de kabel erin, maar er gebeurt niks, de telefoon laadt wel op maar verder niks.
Om de telefoon te laten communiceren met de pc via usb, moet je idd op je telefoon in de usb menu selecteren dat je die wlt koppelen/ontkoppelen.
Meestal krijg je op het hoofdscherm bovenin een melding dat deze op een usb is aangesloten, haal die naar voren en je kan ook de selectie maken om te verbinden via usb.
Anders gaat deze automatisch in de laadmodus.

Ik heb nog geen ander SD kaartje geprobeerd, maar zal er Maandag even eentje gaan halen.
Wat is het voordeel van een geroot-te telefoon?

Als je je telefoon root kun je meer dingen doen zoals aanpassingen doen in je systeem of bv voor geinstalleerde software verwijderen. Je moet echt wel weten wat je doet, je hebt zo een niet werkende telefoon en kun je alles opnieuw installeren.

Ik heb gisteren maar een nieuwe SD kaart gehaald, de oude werkte in ieder ander apparaat behalve de Android telefoon dus dat leek meer een probleem in de telefoon...
Met de nieuwe doet hij het, en krijg ik ook eindelijk de optie om aan een pc te koppelen via usb, bluetooth en met dat Samsung programma via Wifi.

Opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan