Samsung harde schijf 32GB Limit (Capaciteit 200GB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

djtiesto44

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Hallo allemaal!

Ik heb een soort van probleem...
In mijn pc gebruik ik twee harde schijven. Eeen Western digital van 80GB waar windows op geinstalleerd staat en dus de C schijf is, en een samsung van 200GB (dit was voorheen de enige schijf, later die WD schijf gekocht). Die samsung schijf heeft een capaciteit van 200GB, en je kan met de jumpers instellen dat hij 32GB moet zijn. Dit moet waarschijnlijk een keer per ongeluk gebeurd zijn toen ik hem ging formatteren, maar nu probeer ik dus weer te formatteren dat hij 200GB is, maar dat krijg ik niet meer voor elkaar... de jumpers staan ook goed (slave)

Nu is dus mijn vraag, weten jullie een oplossing? Heb veel gegooled enz, maar niets gevonden wat mij kan helpen. Ook ben ik benieuwd waarom iemand de keuze zou maken een 200GB schijf te komen, om vervolgens maar 32GB te gebruiken? Wat is het nut daarvan?

P.S. ik heb geen Floppy drive...

Alvast bedankt!:D

IDE of een SATA schijf? Wat is het typenummer?

je kan met de jumpers instellen dat hij 32GB moet zijn. Dit moet waarschijnlijk een keer per ongeluk gebeurd zijn toen ik hem ging formatteren

Huh...? Ben benieuwd hoe jij formatteert dan :shocked:

Maarreeeh.... zoek inderdaad eens even het typenummer enzo op, daar kunnen we misschien wat meer mee. Vertel ook even wat voor moederbord je hebt (merk+type), misschien is de HDD-controller het probleem. (kan het me bijna niet voorstellen, maar je weet nooit...)

Hey,

het is een IDE schijf, samsung dus, type nummer:

SP2014N

Moederbord:

Asus P4R800-VM

Alvast echt heel erg bedankt!

Hey

sorry, nu voel k me echt heel stom, maar heb net bij puur toeval jumper settings gevonden, die niet op de harde schijf zelf staan... maar nu doet hij het dus weer goed...

Sorry sorry sorry! Maar wel heel erg bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen!:thumb:

Al doende leert men. Mooi dat het opgelost is.:)

PS pas je de status van de vraag even aan op "opgelost" rechts onder op de pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan