Samsung HD103SJ Tikt en maakt lawaai, maar geen errors

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Beste Helpmijers,

Sinds een paar weken maakt mijn Samsung HD103SJ een enorm lawaai. Bij schrijven/lezen merk je het enorm, en ook de prestaties van het systeem lijden eronder. Het probleem is echter dat diverse tools (HDTune o.a.) zeggen dat de HDD healthy is, en ook geen rotte sectoren heeft. De garantie is verlopen, en de HDD heb ik tijdens de garantie (een half jaar geleden) al moeten vervangen door veel rotte sectoren toen.

Het probleem is vooral het geluid en heel soms de prestaties. Echter, voor de rest lijkt er geen probleem te zijn. Is dit gezond? En is Back-uppen noodzakelijk (de belangrijkere mappen heb ik al geback-upped en/of in Dropbox staan)? Het lawaai komt trouwens met regelmaat, dus in een bepaald tempo. Hopelijk weten jullie antwoord!

Inmiddels de Read/write tests gedaan, geen problemen gevonden. Hij is nu bezig met een diagnose (damn wat duurt dat lang!), waarbij de HDD nu enorm tikt. Er is trouwens geen enkel object tegen de HDD gekomen, aangezien hij vanuit de verpakking meteen in de PC is gebouwd en verder niet meer aangeraakt is. Daar kan het dus niet aan liggen. De HDD maakt nu trouwens ook een enorm krassend geluid, veel luider dan normaal...

EDIT: ook de Extended Self-test geeft geen errors. Apart?

Laatst bewerkt:
crystaldiskinfo geeft aan dat de status "good" is, dus ook daar geen errors. Echter, de HDD tikt nog steeds enorm en het getik wordt steeds luider. Inmiddels van belangrijke bestanden een back-up gemaakt, maar gezien de HDD prijzen hoop ik zo lang mogelijk te kunnen draaien op deze HDD. Voor mij in ieder geval nooit meer een Samsung/Seagate!

zit hier met precies de zelfde schijf al een aantal jaren en is prima
in ieder geval zal dit altijd gebeuren een Hardschijf kan kapot gaan ook al koop je western digital of Hitachi schijf
pas als er een grote groep mensen komt met HDD problemen zal een product slecht zijn en in dit geval is samsung daar niet om bekent

jao mijn bmw heeft een lekke band gekregen ik koop NOOIT meer bmw
hamer.gif

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik dat ook een keer gehad, maar hij heeft het overleefd!
Dat komt waarschijnlijk omdat mijn oom hem heeft vervoerd in een grote 4x4-wagen.
Veel trillingen door de weg, heeft daar 2 dagen zonder problemen aangestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan