Samsung Jet S8000 (Hotmail & Navigatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Berichten
115
Hallo,

Ik heb sinds kort een Samsung Jet en zou hier graag mijn Hotmail inbox op willen openen. Echter, hij werkt niet.. waar ik niets van begrijp. Ik heb diverse handleidingen al gedaan door op google te zoeken, maar niets heeft mij kunnen helpen. Ik internet via WiFi.

Dit zouden de instellingen van mijn emailaccout op mijn telefoon moeten worden:

Accountnaam: Hotmail (mag je zelf weten)
SMTP Server: smtp.live.com
SMTP port: 25
Veilige verbinding: Uit
Type inkomende server: POP3
POP3-server: pop3.live.com
POP3-poort: 995
APOP-aanmelding: Niet aangevinkt
Veilige verbinding: SSL
Downloadlimiet: 500 (mag je zelf weten)
Inkomende IMAP4-e-mail: Inactief (grijs)
Ophaalopties: Aleen onderwerp (mag je zelf weten)
Op server laten staan: Aangevinkt (mag je zelf weten)
Mijn adres: naam@hotmail.com
Gebruikersnaam: naam@hotmail.com
Wachtwoord: Hotmail wachtwoord
POP voor SMTP: Niet aangevinkt
SMTP-verificatie: Niet aangevinkt
Identiek aan POP3/IMAP: Inactief (grijs)
Gebruikersnaam: Inactief (grijs)

Dit werkt niet..
-------
Verder ben ik op zoek naar een goede en gratis navigatie voor op mijn Jet 8000. De voorgeïnstalleerde Route66 blijk je voor te moeten betalen, en de gewone TomTom werkt niet op een Jet. Hebben jullie nog aanbevelingen?

Met vriendelijke groet,
sPIETos
 
EDIT: Ik ontvang nu wel mijn e-mails, maar nu heb ik het probleem dat ik geen e-mails kan wissen en ook nog niet kan verzenden. Dit zijn mijn instellingen;

Accountnaam: Hotmail
SMTP Server: smtp.live.com
SMTP port: 25
Veilige verbinding: Uit
Type inkomende server: POP3
POP3-server: pop3.live.com
POP3-poort: 995
APOP-aanmelding: Angevinkt
Veilige verbinding: SSL
Downloadlimiet: 500
Inkomende IMAP4-e-mail: Inactief (grijs)
Ophaalopties: Normaal
Op server laten staan: Aangevinkt
Mijn adres: naam@hotmail.com
Gebruikersnaam: naam@hotmail.com
Wachtwoord: Hotmail wachtwoord
POP voor SMTP: Niet aangevinkt
SMTP-verificatie: Niet aangevinkt
Identiek aan POP3/IMAP: Inactief (grijs)
Gebruikersnaam: Inactief (grijs)
 
Er is geen andere navigatie voor de samsung Jet. Simpelweg omdat de samsung jet met eigen software is uitgerust en dus niet met Windows Mobile of symbian. Hoogstwaarschijnlijk zal er ook geen andere komen.
En de route66 kraken zal waarschijnlijk ook niet werken omdat de software gebruikt maakt van het internet (via het programma op je pc) en het imeinummer van je telefoon.

Voor de vraag over je email: Moet de SMTP verificatie niet aangevinkt staan??
Verder heb ik daar geen antwoord op ik heb zelf wel de samsung Jet(met navigatie(route66)) maar gebruik de emailfunctie niet.
 
1. Je moet zowel voor verzenden als ontvangen authenticeren. Voor beiden is een beveiligde SSL verbinding nodig
2. Als uitgaande mail geldt smtp.live.com. Wellicht mag je daar poort 25 ook instellen, maar die wordt meestal geblokkeerd door de provider, dus gebruik poort 587.

Dus in jouw lijstje, als het gaat om uitgaande mail:
SMTP Server: smtp.live.com
SMTP port: 587
Veilige verbinding: Aan
.
.
.
SMTP-verificatie: Wel aangevinkt

Over verwijderen van mail is het nogal simpel, denk ik: Je geeft aan dat de mail op de server moet blijven staan. Dat betekent dus dat je mailtjes via de web-site van Hotmail moet weggooien. Zet je aan dat berichten niet op de server blijven staan, dan zijn ze na synchroniseren met je telefoon weg van de server (dus alleen op je telefoon beschikbaar), en dan is weggooien ook definitief weg: Niet op je telefoon te vinden maar ook niet op de Hotmail server. De Hotmail server is dan alleen een 'tussenstation' naar de mailfunctie van je telefoon.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb de SMTP instellingen ingesteld zoals hierboven is beschreven, maar tot op heden kan ik nog geen mails verzenden. Ik krijg bij poort 25 de fout: Geen reactie en bij poort 587: Verbinding mislukt.

:(
 
Het lijkt me duidelijk dat poort 25 inderdaad niet te gebruiken is, want je krijgt niet eens een verbinding. Poort 587 krijgt blijkbaar wel verbinding, maar lukt het aanmelden niet.

Misschien wordt er nu geen gebruikersnaam + wachtwoord verstuurd. Ik heb jouw apparaat niet, maar misschien moet het zo staan (voor wat betreft het authenticatiedeel):

.
.
SMTP-verificatie: Aangevinkt
Identiek aan POP3/IMAP: Geactiveerd

Ik vermoed namelijk dat die laatste optie betekent dat voor de authenticatie dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord combinatie wordt gebruikt als die je voor het ophalen (=POP) hebt ingesteld, en dat is inderdaad de correct instelling.

Let verder op dat je alleen mail verstuurd die als afzender inderdaad zo'n live/hotmail e-mail adres heeft. Probeer dus (bijv.) geen mail te versturen met een @upcmail.nl of @home.nl etc. afzender.

Meer tips heb ik niet voor je. Hopelijk kom je ermee uit en anders hoop ik dat anderen je nog verder kunnen helpen.

Succes,

Tijs.
 
Hallo, voor het verzenden van je mail moet je de server van je telefoon provider gebruiken. Suc6 !
 
Hallo, voor het verzenden van je mail moet je de server van je telefoon provider gebruiken. Suc6 !

@cia.ronaldo: Lijkt mij van niet: Per slot is die SMTP-server van Hotmail/Live niet voor niets ook op een andere dan de normaal geblokkeerde poort bereikbaar om mail aan te bieden.

Laat ik het zo zeggen: Ik gebruik die SMTP server van Hotmail/Live gewoon voor de mail die ik verzend vanaf mijn @hotmail.com e-mail adres, en het werkt... Ik ben niet zeker dat het werkt als de SMTP-server van de provider wordt gebruikt.

Nog een extra argument: Hotmail gebruikt SPF, en dus kunnen ontvangende mailservers moeilijk gaan doen als de @hotmail.com mail niet vanaf de via SPF goedgekeurde servers wordt afgeleverd.

SPF-definitie van hotmail.com:
hotmail.com
"v=spf1 include:spf-a.hotmail.com include:spf-b.hotmail.com include:spf-c.hotmail.com include:spf-d.hotmail.com ~all"

Tijs.
 
Ik heb ook een tijd problemen gehad met het instellen van de e-mailaccounts op mijn Samsung Jet. Bij mij werkt nu alles, en ik heb de volgende instellingen:

Accountnaam: Hotmail
SMTP Server: smtp.live.com
SMTP port: 25
Veilige verbinding: TLS
Type inkomende server: POP3
POP3-server: pop3.live.com
POP3-poort: 995
APOP-aanmelding: Niet aangevinkt
Veilige verbinding: SSL
Downloadlimiet: 500
Inkomende IMAP4-e-mail: Inactief (grijs)
Ophaalopties: zelf kiezen, maakt niks uit
Op server laten staan: Aangevinkt
Mijn adres: naam@hotmail.com
Gebruikersnaam: naam@hotmail.com
Wachtwoord: Hotmail wachtwoord
POP voor SMTP: Niet aangevinkt
SMTP-verificatie: Aangevinkt
Identiek aan POP3/IMAP: Aangevinkt
Gebruikersnaam: Inactief (grijs)

Hoop dat dit je verder helpt. Succes!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan