Samsung laptop output lader.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebasss

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Helaas is mijn eigen lader kapot dus leen ik er een van mn moeder dezelfde geen probleem maar tegenwoordig wordt de output hard stikke heet.
Dus koop ik een universele precies hetzelfde probleem.
En het wordt zo heet dat ik tot 3x toe mn vinger aan heb gebrand en dat er een plastic smelt/schroei lucht vrij komt.
Dus mijn vraag wat te doen en evt wat de oorzaak kan zijn want dit is niet echt fijn..
Alvast bedankt Sebastiaan.

Wat zijn de specifikaties van de oude lader en die nieuwe?
Als het aan te kunnen amperage te laag is kan de lader het zelfs begeven.

Het zou dan in de laptop zelf kunnen zitten, je oude lader is immers ook gesneuveld.
De laadstroom is dan te hoog, waardoor blijft de vraag.

De accu doet het verder wel goed?
Het zijn niet hetzelfde type laptops?( eventueel de accu omwisselen en testen met beide laptops)

Hallo

" maar tegenwoordig wordt de output hard stikke heet."

Vermoedelijk bedoel je hier mee (de stekker) die in de laptop gaat ???

Of ....

Bedoel je de plasic behuizing , waarin de voeding is gemonteerd ???

Peter

Hallo

Of ... de gebruikte adaptor (stekker) past niet 100% (speling) , waardoor er een overgangsweerstand aanwezig is ---> hitte ontwikkeling.

Of ... de netentree in de laptop is defekt (vervuild) , waardoor er hitteontwikkeling is.

Beide dienen te worden gecontroleerd , en desnoods te worden vervangen.

Dit :

"En het wordt zo heet dat ik tot 3x toe mn vinger aan heb gebrand en dat er een plastic smelt/schroei lucht vrij komt."

Geeft serieuze vermoedens dat beide "defekt" (niet meer bruikbaar/betrouwbaar) zullen zijn.

De soldeerverbindingen motherboard/netentree , zullen zekerlijk ook geraakt zijn , en dienen voor de zekerheid te worden gecontroleerd (opnieuw gesoldeert).

Jammer geen specifiek typenr , samsung heeft meer dan 1 model laptop gemaakt.

Een goedkope bron van goedkope ruilonderdelen --> e-bay .(zelf zoeken op typenr)

Peter

Het is de:
Samsung RV 720 So-2 NL
Ik denk dat het optie 2 is want optie 1 lijkt me niet want de universele is speciaal nieuw gekocht voor de test en de originele van mn moeder doet het op haar eigen laptop gewoon normaal evenals de universele.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan