Samsung Led 3D TV's 6530 streamen geen MKV bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

impera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Hallo,

Sinds kort beschik ik over twee Samsung LED TV's (type 6530, een van 37"en een van 46"), beide met ingebouwde WIFI en streaming mogelijkheden. De verbinding naar NAS en PC's gaat prima, en AVI's, Divx en geluidsbestanden werken allemaal prima. Echter, een vreemd euvel doet zich voor wanneer ik een MKV bestand wil streamen (bijv. een 3D film, toch al snel over de 10 GB aan omvang). De TV's geven aan dat het bestandstype niet wordt ondersteund, terwijl wanneer ik hetzelfde, ongewijzigde, bestand op een USB stick zet en het in de TV wil afspelen, dit geen enkel probleem oplevert. Kortom, het bestandstype wordt wel ondersteund, maar niet via streaming??

In-house netwerk is snel en stabiel, alle andere bestanden worden snel en zonder haperen afgespeeld. TV's zijn voorzien van laatste software (gisteren bijgewerkt).

Suggesties zijn, uiteraard, van harte welkom!

Laatst bewerkt:
Ok, de work-around is als volgt: MKV bestanden hernoemen naar AVI extensie en de samsung apparaten spelen het wel af. Eerst alleen via streamen vanaf de PC, maar na een update van de NAS software ook vanaf de NAS..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan