Samsung LED TV UE-32C5100 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenvdwerf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2013
De tv wil niet opstarten. het rode led lampje reageert wel, maar geen beeld en geluid. De transistor is al opnieuw vast gesoldeerd en de ELCO's lijken niet stuk te zijn. Zijn ook al verwarmt met een föhn om ze op gang te helpen. Doet helaas ook niks.

Iemand nog enig idee? of nieuwe voeding bestellen? of helaas na 2,5 jaar alweer tijd voor een nieuwe tv? of heeft het nog zin om Samsung te bellen?

Als je nog garantie hebt heeft het natuurlijk altijd zin om de fabrikant te bellen. Maar aangezien je al het een en ander zelf hebt gesleuteld weet ik niet zeker of je ook daadwerkelijk die garantie nog krijgt.

Als je nog garantie hebt heeft het natuurlijk altijd zin om de fabrikant te bellen. Maar aangezien je al het een en ander zelf hebt gesleuteld weet ik niet zeker of je ook daadwerkelijk die garantie nog krijgt.

Helaas is de garantie verlopen, is maar 2 jaar...

Hallo

Dit specifieke model nog niet onder handen gehad.

Ik heb wel problemen met de door u geleverde info...

" het rode led lampje reageert wel" ---> wat doet deze ??? knipperen ???

" De transistor is al opnieuw vast gesoldeerd" ---> welke ??? die in het primaire voedingscircuit ??? waarom ??? gescheurde solderingen???

" de ELCO's lijken niet stuk te zijn" ---> in 80% van de defekten is er visueel niets te zien aan de elco's.

"Iemand nog enig idee?"

Het moment is gekomen om eens te meten d.m.v. meettoestellen. (e.s.r. meter , voltmeter en of oscilloscoop).

Of ... een lokale technieker deze t.v. eens laten nakijken.

Zo goed als zeker zal het slechts een futiliteit zijn.

Peter

Hallo,

Het rode lampje knippert wanneer de afstandbediening wordt gebruikt.
Veel mensen hadden een losse transistor dus hebben ze deze doorgeprikt en opnieuw vast gesoldeerd. Het is inderdaad de transistor van het voedingsbord.
Visueel is er niks stuk aan de elco's, echter zeggen veel mensen dat na verwarmen door middel van een fohn, deze wel weer werken. Dit hielp bij mij helemaal niks.

Aan welk klein dingetje zit u te denken?

groet

Hallo

"Aan welk klein dingetje zit u te denken?"

Kan zo een beetje van alles zijn , maar een s.m.d. zekering b.v.b.

Een kortgesloten condensator is ook een mogelijkheid.

Daarom heb ik u reeds eerder de tip gegeven om eens een meettoestel boven te halen...

"Het moment is gekomen om eens te meten d.m.v. meettoestellen. (e.s.r. meter , voltmeter en of oscilloscoop)."

Peter

Ik kan het doormeten niet zelf, maar is het niet handiger om gewoon een volledig nieuwe module te halen?
de module kost maar 95 euro... of door laten meten bij een bedrijf? wat is wijsheid?

Hallo

Indien het defekt ergens anders in het toestel zit , dan is dit weggegooid geld... toestel zal dan ook nog niet werken.

Meestal wordt voor een herstelling 1/10 van de aankoopprijs gevraagd. (met garantie op de herstelling)

Zal dan nog goedkoper uitvallen dan 100€.

Het beste is uiteraard bij een deftige lokale verkoper met eigen technische dienst te gaan (eerst offerte!!!)

Een dozenschuiver (mediamarkt) zal zo goed als zeker reeds 100€ aanrekenen om enkel toestel te versturen (is dan nog niet hersteld)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan